דיגיטל וטק

גוגל תשלב בינה מלאכותית במנוע החיפוש – אבל לא לכולם

הגישה מגנה על גוגל מכמה מהחששות האתיים הנוגעים לבינה מלאכותית גנרית, וכן נותנת לחברה יותר זמן להעריך את ההשפעה על עסקי הפרסום שלה בחיפוש, המהווה את מניע ההכנסות העיקרי של חברת האם Alphabet Inc
מערכת ice | 
גוגל (צילום pexels)
במשך חודשים, גוגל הייתה תחת לחץ לחדש את הליבה של עסקי החיפוש שלה ולהגיב לעליית תוכניות בינה מלאכותית שמייצרות תוכן. ביום רביעי, גוגל החלה לאט לאט להציג יותר לציבור.

בכנס המפתחים השנתי שלה, גוגל חשפה גרסה של מנוע החיפוש שלה שמשתמשת במודלים של שפה גדולים, כלי בינה מלאכותית שמאומנים על כמויות אדירות של טקסט כדי לענות על שאילתות המשתמשים באופן אינטראקטיבי. העדכון יתקיים רק במיקום חדש וניסיוני בשם "Search Labs", שאליו יוכלו לגשת משתמשים שיירשמו לרשימת ההמתנה. תכונות מסוימות עשויות בסופו של דבר להתכנס במנוע החיפוש הראשי; אחרים יחוסלו לחלוטין, אמרה אוולין מיטשל, אנליסטית ב-Insider Intelligence. "דינמיקה תחרותית חדשה מתעוררת סביב AI, והם צריכים לטפל בזה, היכן שזה אולי לא היה כל כך חשוב קודם לכן."
הגישה מגנה על גוגל מכמה מהחששות האתיים הנוגעים לבינה מלאכותית גנרית, וכן נותנת לחברה יותר זמן להעריך את ההשפעה על עסקי הפרסום שלה בחיפוש, המהווה את מניע ההכנסות העיקרי של חברת האם Alphabet Inc.
זו עמדה שונאת סיכונים יותר מזו שננקטה על ידי מיקרוסופט, שכבר החדירה למנוע החיפוש שלה, Bing, טכנולוגיה של הסטארט-אפ OpenAI, והפכה את הכלים לזמינים באופן נרחב לציבור. עם נתח מוערך של 93% משוק החיפוש העולמי, לגוגל יש הרבה מה להפסיד. החברה גם מנסה לחשוב איך להגדיר ציפיות עם המשתמשים לגבי היכולות של AI יצירתי, אמר פראבהאקאר רג'וואן, סגן נשיא בכיר בגוגל, בראיון לפני הכנס.
"אחת השאלות המכוונות עבורי היא, איך אתה מגדיר מה הדברים האלה יכולים לעשות ומה לא יכולים לעשות בצורה הגיונית עבור משתמשים, עבור עסקים? או עבור המערכת האקולוגית בכלל?" אמר רג'וואן. כך או כך, המשקיעים היו אופטימיים: מניית אלפבית עלתה ב-4.4% ל-111.75 דולר, תוך ביצועים טובים יותר מהנאסד"ק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה