דיגיטל וטק

טקסי יום הזיכרון והעצמאות בצרות? האקרים מתכננים לגרום לנזק

מערך הסייבר הלאומי מתריע בפני המדינה מפני ניסיונות למתקפת האקרים במטרה לשבש ולהשתלט על שידורי הטקסים בימי הזיכרון ויום העצמאות ה-75 של המדינה, דבר שטרם קרה בעבר
מערכת ice | 
טקס הדלקת המשואות (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
רק בשבוע שעבר, אחרי ההתקפה על הדואר לפני פסח, התבצעה מתקפת סייבר מאסיבית של קבוצות מוסלמיות מרחבי העולם במסגרת יום הסייבר האיראני שהתמקדה בדואר ישראל ובבנקים הגדולים ולחלקם בלבד לא ניתן לגשת. היום (שבת) פורסם על ידי ירון אברהם ב-N12 כי יש סכנה גם לקראת טקסי יום הזיכרון והעצמאות
על פי הפרסום, נודע כי מערך הסייבר הלאומי מתריע בפני המדינה מפני ניסיונות למתקפת האקרים במטרה לשבש ולהשתלט על שידורי הטקסים בימי הזיכרון ויום העצמאות ה-75 של המדינה, דבר שטרם קרה בעבר. 
עוד נודע כי במהלך הימים האחרונים נבדקו הפלטפורמות המדיניות שמקליטות את השידור, ובימים הקרובים ייבדקו גם גופי השידור שיצלמו ויקרינו לצופים כדי לוודא שאין אפשרות לפרוץ אותם.
אושר עשור, מנהל סייבר בפירמת הייעוץ auren ישראל ויועץ סייבר למשרד הביטחון: "קבוצות אנטי ישראליות מנצלות את יום ירושלים האיראני כדי לתקוף מטרות פיננסיות ולמתג את המועד כיום שישי השחור לכלכלה הישראלית, בהמשך לאיום הצפוי על דירוג האשראי של ישראל".
 
בין רשימת הכתובות שנכתבה ב-KILLNET, אנונימוס של סודן, נכללים דואר ישראל, בנק מרכנתיל, בנק ירושלים, בנק לאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות. את ההודעה הזו הם חתמו בהודעה: "אנונימוס סודאן, פאק ישראל".
מדובר בהתקפת מניעת שירות DDoS במטרה להעמיס על השרתים מפניות רבות ובכך להפיל את האתר. כרגע בנק מזרחי טפחות הוריד את האתר השיווקי לכדי להעלות מחדש, אך כלל השירותים והפעולות כרגיל באתר. גם האתר השיווקי חזר לפעילות מלאה.
יש לציין שרגע לפני פסח בוצעה פריצת סייבר חמורה לבנק דואר ישראל והשביתה לא מעט מהשירותים המוצעים ללקוחות. רק בימים האחרונים החלו לחזור חלק מהשירותים, אבל עדיין לא באופן מלא. עדיין אי אפשר לאמוד את הנזק שאנונימוס סודן מתכננים לבנקים ולדואר, אבל האיום נראה ממשי.
מערך הסייבר הלאומי מסר: "בשעה האחרונה זוהו ונבלמו נסיונות לביצוע מתקפת עומסים על אתרי אינטרנט של בנקים בישראל. הודות להגנות החזקות של הבנקים, פרט להפרעות נקודתיות, האתרים ממשיכים להיות זמינים ובאוויר. הנסיונות מסתכמים באתרים השיווקים ואינם קשורים למערכות הפנימיות של הבנקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה