דיגיטל וטק

אינסטגרם נגד טלגרם: זו ההכרזה הדרמטית של מארק צוקרברג

הרשת החברתית מבית מטא השיקה תכונה חדשה, שלא מיועדת להתחרות ברשת חברתית אחרת שכובשת לאחרונה את העולם, אלא דווקא בטלגרם, שלמטא כבר יש שתי אפליקציות אחרות שמתחרות בה בהצלחה רבה
יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום freepik)
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר), הכריז הערב (חמישי) על תכונה חדשה באינסטגרם, שמיועדת להתחרות לא ברשת חברתית רגילה, אלא באפליקציית התקשורת האלטרנטיבית לוואטסאפ - טלגרם.
האפשרות החדשה נקראת "broadcast channels", וזהה כמעט לחלוטין לערוצים באפליקציה שנוסדה על ידי האחים פאבל וניקולאי דורוב, לאחר שהודחו על ידי אנשי פוטין מהנהלת הרשת החברתית שבנו ברוסיה, VKontakte, וברחו לגרמניה. כל יוצר באינסטגרם יכול לפתוח ערוץ, שנמצא בממשק ההודעות הפרטיות של האפליקציה - אך בניגוד לצ'ט רגיל, רק הוא יכול לשלוח בה הודעות, כאשר כל מי שעוקב אחריו יכול לראות אותן ולהגיב עליהן באמצעות אימוג'י (מה שנקרא בדרך כלל "ריאקשנס").
כל סוגי ההודעות הנפוצים 'כשרים' בערוצים - טקסט, תמונות, סרטונים, הודעות קוליות וסקרים - וכאמור, רק בעל הערוץ מעלה הודעות, והגולשים יכולים רק להגיב עליהן. החברה ציינה כי בעתיד תהיה אפשרות 'לארח' יוצר אחר בערוץ לשיחה. היוצרים יכולים גם לבחור האם הערוץ זמין לכל העוקבים או רק לאלו המשלמים דמי מנוי על צפייה בתכנים בלעדיים.
מארק צוקרברג עצמו פתח ערוץ שבו יעדכן על כל מה שקשור למטא, ובו גם הודיע על השקת התכונה החדשה. כרגע היא זמינה רק לכמה יוצרים נבחרים בארה"ב, אך לאט לאט היא אמורה להיפתח לכולם.
יש לציין כי אמנם התכונה הושקה הערב באינסטגרם, אך מטא הודתה כי בקרוב תגיע גם למסנג'ר - שעלה היא מבוססת - ולפייסבוק. בוואטסאפ כבר קיימת אפשרות מקבילה, כך שהיא לא זקוקה לתכונה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה