דיגיטל וטק

נטפליקס משתגעת: משתפים את החשבון? שלמו 20 שקל

ענקית הסטרימינג הודיעה כי היא מתחילה לאכוף מדיניות חדשה נגד שיתוף חשבונות בין אנשים שאינם גרים יחד. מה יקרה למי שיוצא מבית ההורים, למי שעובר לגור עם בן זוג וכמה תשלמו אם תרצו להמשיך להשתמש באותו חשבון?
יאיר מור |  1
נטפליקס (צילום pixabay)
זה נגמר: נטפליקס הודיעה אמש (רביעי) כי היא מתחילה לאכוף כללים חדשים נגד שיתוף חשבונות בין אנשים שאינם גרים יחד, תוך גביית מחיר ממי שמנסה לחלוק את החשבון שלו עם אנשים שאינם חלק ממשק הבית. 
"חשבון נטפליקס מיועד למשק בית אחד", קבעה נטפליקס בהודעה, שבה בישרה כי החל מעכשיו היא מתחילה לאכוף את הכלל הזה במדינות קנדה, ניו-זילנד, פורטוגל וספרד, לאחר שבשנה האחרונה כבר החלה בניסיונות כאלו במדינות דרום אמריקה. 
חלוצת הסטרימינג אמרה כי תסייע למנויים ב"קביעת מיקום עיקרי" - נוהל שנועד לחבר לחשבון את כל בני הבית, אם כי החברה לא ציינה איך היא תדע מי באמת נחשב בן בית, או איך יתבצע החיבור. היא כן ציינה כי גם לאחר קביעת המיקום, בני הבית יוכלו להשתמש בחשבון ממקומות אחרים (למשל בזמן חופשה) - אם כי לפי הודעות קודמות (שעליהן התנצלה, אך ככל הנראה לא ויתרה) הדבר יהיה מוגבל בזמן למספר ימים. 
מי שהחברה תזהה שלחשבונו מתחבר מישהו שאינו גר איתו באותו בית, יתמודד בפני בחירה: חסימה של אותו גורם, ייצוא של פרופיל הצפייה שלו לחשבון חדש שיפתח וישלם עליו בעצמו (מעניין לציין שאין אפשרות לייצא פרופיל לחשבון קיים אחר - כך שבני זוג, לדוגמא, לא יכולים להעביר את הפרופילים מההורים לחשבון משותף, ואחד מהם ייאלץ להתחיל מחדש לאחר שהשני יפתח חשבון עם הפרופיל שלו), או - וזו האפשרות המעניינת ביותר - הוספת עד שני 'חברים' למנוי, תמורת תשלום נוסף. כל 'חבר' כזה יעלה לבעל המנוי ביוקר: החברה החליטה לגבות 8 דולר בקנדה (כ-21 שקל) ובניו-זילנד (כ-18 שקל), 4 אירו (כ-15 שקל) בפורטוגל ו-6 אירו (כ-22.5 שקל) בספרד. מדובר על מעט פחות ממחצית ממחירה של התוכנית ה"סטנדרטית" (כלומר זו שהיתה פעם האמצעית, עם תכנים באיכות FullHD וצפייה בעד 2 מכשירים במקביל, שמחירה בישראל 54.90 שקל) בקנדה, ניו-זילנד וספרד, ובדיוק שליש ממחירה בפורטוגל. לפי אותו היגיון והמרה, בארץ היא תגבה ככל הנראה בין 20 ל-25 שקלים על כל 'חבר' - אם כי עוד לא ברור מתי הכללים החדשים יחולו כאן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נטפליקס
    ....... 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש את סדרות טיוי..... ועוד מלא אתרים עם סרטים וסדרות ככה שלא צריך אותם בכלל
    סגור