דיגיטל וטק

וואטסאפ ומסנג'ר בדרך לאיחוד? המהלך הדרמטי של פייסבוק

הרשת החברתית הודיעה כי אפליקציית התקשורת שיצרה לפני עשור תיישר בקרוב קו עם זו שרכשה תמורת מיליארדי דולרים. האם מדובר בשלב האחרון לפני איחוד?
יאיר מור | 
פייסבוק ומסנג'ר (צילום unsplash)
צעד מפתיע או קדימון לקראת איחוד היסטורי? פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, הודיעה ביום שני על סדרת שינויים משמעותיים באפליקציית התקשורת שלה, מסנג'ר.
בהודעה שפורסמה באתר החברה ובסטטוס קצר שפרסם המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, נאמר כי בחודשים הקרובים יקבלו כל משתמשי מסנג'ר תכונות חדשות לשיחות המוצפנות מקצה-לקצה, שהיו זמינות עד כה רק בשיחות רגילות – כלומר אלו שאינן מוגנות וחברת האם, מטא, יכולה לקרוא אותן כדי להתאים לפיהן פרסומות למשתמשים.
לא מדובר בתכונות מהפכניות: התאמה של הצבעים והרקעים של השיחות, תמונות הפרופיל של צ'טים קבוצתיים, האימוג'ים והריאקשנים המוצגים למשתמש בשורת קיצורי הדרך ואינם דורשים חיפוש במאגר האימוג'י, תצוגה מקדימה של קישורים ומצב חיבור (כלומר אינדיקציה האם המשתמש מחובר או מתי היה מחובר בפעם האחרונה) – שאותו ניתן לכבות.
מה שמעניין הוא לא העובדה שכל התכונות הללו עומדות להגיע לשיחות המוגנות, שפייסבוק ניסתה להפוך לפחות שימושיות כדי לעודד אנשים לא להשתמש בהן – אלא שתי עובדות אחרות: הראשונה היא שכל התכונות הללו זמינות, בצורה כזו או אחרת בוואטסאפ, אפליקציית התקשורת הפופולארית אפילו יותר (שתי האפליקציות של מטא ממוקמות בשני המקומות הראשונים בעולם, כידוע, כאשר זו שרכשה ראשונה וזו שיצרה בעצמה שנייה); והשנייה היא שמטא ציינה גם כי בחודשים הקרובים, עם השלמת היישום של התכונות החדשות, כל שיחות המסנג'ר של המשתמשים יהפכו אוטומטית לשיחות מוצפנות.
מדובר במהלך דרמטי מאוד. מטא מוותרת למעשה על אחת הדרכים המרכזיות שלה 'לרגל' אחרינו ולהתאים לנו פרסומות – קריאת ההודעות שלנו – ועל הדרך הופכת את מסנג'ר לכפיל מוחלט של וואטסאפ, מה שמזכיר כי היא מאוד, מאוד רוצה לאחד אותן – למרות שבעת רכישת וואטסאפ ב-2014 היא התחייבה מפורשות בפני רגולטורים ברחבי העולם שלעולם לא תעשה זאת. כעת נראה כי מדובר בעניין של זמן – ולא הרבה ממנו – עד שגם ההבטחה הזו תופר, כמו רבות אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה