דיגיטל וטק

סופית? מחירי הבסיס של האייפון בדרך לעלות

יצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם מתכננת דווקא בתקופת המשבר להפסיק להציע מכשירים זולים יחסית למי שלא רוצה להוציא סכומים מטורפים על המכשירים הניידים
יאיר מור |  1
אייפונים (צילום pixabay, unsplash)
רוצים סמארטפון של אפל במחיר שלא יכריח אתכם להתחייב לעשרות תשלומים או לשבור תוכנית חיסכון? לפי מינְג-צ'י קוֹ, האנליסט שחזה את כל מהלכי אפל בעשור האחרון בדיוק של מעל 90%, אפל מבטלת את הדגם הזול ביותר של האייפון לעתיד הנראה לעין.
קו כתב אתמול (שישי) בבלוג שלו באתר מדיום כי לפי ההוראות שהעבירה לאחרונה אפל ליצרניות הרכיבים לסמארטפונים שלה, אייפון SE – המכשיר המוזל שלה שנועד במקור להתחרות במכשירי האנדרואיד שגנבו ממנה נתח שוק בזכות המחירים האטרקטיביים שלהם – מבוטל. זאת לאחר שבחודש שעבר כתב כי מתרבים הסימנים לכך שהוא לכל הפחות "נדחה".
התכנון המקורי, לדברי קו, היה להשיק את הדור הרביעי של אייפון SE בתחילת 2024 – שנתיים אחרי הדור השלישי שלו, שהגיע בתורו שנתיים לאחר הדור השני, שיצא רק 4 שנים אחרי דגם הבכורה בסדרה. כעת, כאמור, לא רק שהוא לא מתוכנן עוד לצאת בתחילת 2024 – אלא שהוא ככל הנראה לא מתוכנן לצאת כלל.
קו התרכז במאמר שלו בכך שמדובר בניצחון עבור קואלקום, המספקת את שבבי התקשורת למכשירי אייפון. זאת משום שהדור הרביעי של אייפון SE אמור היה להיות 'שפן הניסוי' לשבבי התקשורת שתייצר אפל עצמה, על בסיס חטיבת שבבי התקשורת שרכשה מאינטל בקיץ 2019 תמורת כמיליארד דולר, לפני שהם מגיעים למכשירים היקרים יותר, שבהם אי אפשר לבצע 'ניסויים' כאלה. כעת, צפויה קואלקום להישאר ספקית שבבי התקשורת הבלעדית של אפל לפחות עד סוף 2025 (כלומר עד סדרת אייפון 17).
ביטולו של אייפון SE לא מאוד מפתיע. כבר במרץ 2022 דווח כי אפל הורידה את מספר ההזמנות שלו, מכיוון שהוא לא מוכר מספיק לטעמה. לאחר מכן דווח כי גם המכשירים הבסיסיים בסדרת אייפון 14 – אייפון 14 ואייפון 14 פלוס, בדגש על האחרון – נחשבים בעיני החברה לכישלונות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה כל הכותרות כאן הן שקרים למהההההההה (ל"ת)
    gri 01/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור