דיגיטל וטק

בקרוב תאלצו להחליף את המטען לסמארטפון שלכם

האחראים על שיטת ההטענה האחידה לגאד'גטים הודיעו על שדרוג חדש לתקן שלהם, שיאלץ את כל מי שיקנה מכשיר חדש החל מהשנה לקנות עבורו גם מטען מסוג חדש – אלא אם יש לו במקרה את המטען של אפל, שיצאה המנצחת הגדולה של המהלך
יאיר מור |  1
מטען MagSafe של אפל (צילום Rann Vijay / Pexels)
הנקמה המושלמת: פחות מחודשיים וחצי לאחר שהודיעה כי תוותר על המטענים הייעודיים לאייפון ותאפשר לטעון את הסמארטפונים העתידיים שלה בכבלי USB-C סטנדרטיים, אמש (רביעי) נחשף כי מאחורי הקלעים הצליחה אפל לחולל מהלך דרמטי הפוך, שיכפה על העולם כולו להשתמש במטענים הקנייניים שלה, וככל הנראה יזרים לכיסיה מיליארדי דולרים.
איגוד החשמל האלחוטי (WPC), האחראי על הטכנולוגיה המשמשת להטענה של גאדג'טים ללא חיבור חוטי על ידי הנחתם על משטחי הטענה, הודיע לקראת תערוכת CES, שתיפתח הערב (חמישי) בלאס וגאס, על הדור השני של התקן שלו, Qi2, שיושק בקרוב. החידוש המרכזי בדור השני הוא כניעה מוחלטת לאפל – כלומר, "צ'י2" מבוסס על תקן ה-MagSafe שהציגה החברה האמריקאית לפני מעט יותר משנתיים, בהשקת אייפון 12. החברה, שנמנית על השותפות בארגון, "תרמה" (ככל הנראה תמורת תשלום) את הטכנולוגיה של MagSafe כדי לשפר את צ'י.
תקן צ'י מתבסס על סלילים מוליכים בגב המכשירים ובמשטחי ההטענה. הללו יכולים "לשדר" או "לקלוט" אנרגיה בדמות שדה מגנטי, בדומה לזה שמאפשר את פעילותם של כרטיסי רב-קו, למשל. הבעיה היא שמדובר בטכנולוגיה מאוד לא יעילה, שמעבירה בפועל למכשיר רק שבריר מהאנרגיה שצורך משטח ההטענה. הסיבה היא מגבלות פיזיות רבות, שאחת מהן היא החשיבות הרבה לכך שהסלילים יהיו מקבילים בדיוק – אבל ממש בדיוק – אחד לשני. אחרת אסור לשדר שדה מגנטי חזק (כלומר: כזה שיטעין את הסמארטפון במהירות), משום שהדבר ייצור קרינה רבה מדי.
תקן MagSafe של אפל פותר את הבעיה האחת הזו על ידי מעגל של מגנטים עוצמתיים סביב הסלילים, שמוודאים שסלילי ההטענה מקבילים בדיוק, כך שניצול האנרגיה יכול להיות מקסימלי, ואפשר לשדר בעוצמה קצת חזקה יותר, כאשר הטלפון באמת 'יקלוט' את רובה המוחלט (שוב, לא כולה – יש מגבלות נוספות מלבד המיקום של הסלילים), או לפחות לצרוך פחות אנרגיה כדי להטעין אותו באותה מהירות כפי שהיה עד כה.
מכיוון שכמעט כל יצרנית גאדג'טים בעולם חברה ב-WPC ומייצרת מכשירים תואמים, המשמעות היא שבקרוב יתחילו להופיע בשוק מכשירים שאינם של אפל שכדי להטעין אותם צריך (או לפחות אפשר) לרכוש מטעני MagSafe – שאותם, גם אם אפל לא מוכרת, היא מקבלת עליהם תמלוגים במסגרת הסכם זכויות שימוש בטכנולוגיה עם יצרניות המטענים.
הארגון ציין כי השנה צפויים להימכר בעולם מיליארד מכשירים עם תמיכה ב"צ'י" – הראשון, לא החדש. התקן החדש טרם הושלם, יתפרסם רק בשבועות הקרובים, ומכשירים ראשונים התומכים בו צפויים להגיע רק לקראת חג המולד הבא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבל מטען ולא מטען
    מנחם 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התקנה מדברת על כבל מטען ולא מטען מגנטי. ממליץ ללמוד את הנושא לפני שכותבים לא לעניין
    סגור