דיגיטל וטק

אפל פותחת שנה עם "הישג" שלילי: הפסידה טריליון דולר

מניית החברה ירדה ביותר מ-4% ושווי השוק שלה צנח אל מתחת ל-2 טריליון דולר בפעם הראשונה מזה יותר משנתיים. מעבר לכך, הדבר אירע שנה לאחר ששווי החברה עמד על 3 טריליון דולר – מה שאומר שהיא איבדה טריליון דולר ב-365 ימים בדיוק. הסיבה לכך היא החשש הגובר מהשלכות הסגר בסין ברבעון הקודם והמשבר הכלכלי העולמי המתמשך על מכירות האייפון
יאיר מור | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
מחיר המניה של אפל ירד הערב (שלישי) בוול-סטריט ביותר מ-4%, והוריד את שווי השוק שלה לראשונה מזה יותר משנתיים אל מתחת לרף ה-2 טריליון דולר. באופן סמלי, הדבר אירע בדיוק שנה – 365 ימים – לאחר היום בו פרץ שווי השוק של אפל את רף שלושה טריליון הדולר – רף שהיא החברה היחידה בהיסטוריה שעברה – למשך מספר דקות ב-3 בינואר 2022.
נכון לשעת הכתיבה (תשע וחצי בערב לפי שעון ישראל), שווי השוק של אפל עומד על טריליון אחד ותשע מאות ושבעים ותשעה מיליארד (1.979 טריליון) דולר. מדובר בשווי הנמוך ביותר שלה מאז 20 בנובמבר 2020 – שיא הגל השני של הקורונה בחו"ל.
הסיבה לירידה הנוכחית היא הדאגה מנתוני מכירות מאכזבים של מכשירי האייפון ברבעון החגים בחו"ל. בחודשים אוקטובר-נובמבר נכנס מפעל האייפונים הגדול ביותר בעיר גֶ'נְגְג'וֹאוּ שבסין לסגר בעקבות התפרצות קורונה בעיר בת 10 מיליון התושבים, והפעילות בו שובשה קשות בעקבות כך. במהלך החודשים האחרונים דווח כבר מספר פעמים כי אפל הורידה שוב ושוב את הערכת מכירות האייפונים ברבעון בשל האטת הפעילות במפעל, וכעת צופים אנליסטים שהיא תציג הכנסות בגובה 123 מיליארד דולר ברבעון. ביום שני דיווח אתר התעשייה היפני ניקיי כי החברה ביקשה מיצרניות רכיבים למוצריה האחרים, כמו מחשבים, אוזניות ושעונים, לייצר פחות מהם, בשל הירידה בדרישה.
נציין כי בשנה שהסתיימה היתה אפל אחת החברות שהציגו את הביצועים החזקים ביותר: בעוד שמדד נאסד"ק הציג ירידה ממוצעת של 33%, אפל ירדה "רק" ב-27% - אך בדצמבר התהפכה המגמה, כשמניית ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו צנחה ב-12% - החודש הגרוע ביותר שלה מאז מאי 2019, בזמן שחברות אחרות בתחום ירדו "רק" ב-9% בממוצע.
בבלומברג מציינים כי במצטבר, איבדו 4 ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות – אפל, מיקרוסופט, אמזון וגוגל – כ-3 טריליון דולר ב-2022. אמזון היתה עד כה החברה היחידה שאיבדה טריליון דולר בשווי השוק, וירדה מכמעט 1.9 טריליון לפחות מ-900 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה