דיגיטל וטק

פייסבוק תחת מתקפה על ידי האדם שעלה לה מיליארדים

ג'ון קרמאק, שהקים את חטיבת המציאות המדומה במטא שהפסידה לפי הערכות 10 מיליארד דולר השנה, הודיע כי הוא פורש מהחברה ותקף אותה: "יש לחברה בעיה ביעילות. היא מתנהלת בניצול משאבים של 5%. זה מעליב אותי. יש לנו מספר מגוחך של אנשים ומשאבים"
יאיר מור | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
מסתכל למציאות בעיניים: ג'ון קרמאק, מייסד חברת המציאות המדומה Oculus, שנרכשה על ידי פייסבוק (כיום מטא) ב-2014 תמורת 2 מיליארד דולר והפכה לליבת ההשקעות של החברה בשנים האחרונות, הודיע בסוף השבוע על פרישה ממטא – ועשה זאת בסוג של טריקת דלת, עם מכתב פנימי שתוקף את החברה על התנהלותה, בעיקר בכל הנוגע לחטיבה שאותה הוא עצמו ניהל במשך שנים, ובשנים האחרונות שימש כ"יועץ ניהולי" שלה.
"יש לי רגשות מעורבים", כתב קרמאק במכתב, שדלף לידי העיתונים וול-סטריט ג'ורנל וביזנס אינסיידר, והוביל אותו לפרסם אותו בפומבי בחשבונו בפייסבוק. "הבעיה היא היעילות שלנו. יש שישאלו מה איכפת לי איך ההתקדמות שלנו קורית, כל עוד היא קורית. אם הייתי מנסה לשכנע אחרים, הייתי אומר שארגון שלא מכיר דבר מלבד אי-יעילות לא מוכן כמו שצריך לתחרות הבלתי-נמנעת ו/או להידוק החגורה – אבל למען האמת, מדובר בכאב האישי יותר של לראות נתון ניצול מאיץ גרפי של 5% בייצור. אני נפגע מזה".
הוא הדגיש בפוסט כי מדובר באלגוריה – זה לא שהקסדות לא יעילות, אלא שהחברה שבונה אותן לא מנצלת את היכולות של עצמה. "יש לנו מספר מגוחך של אנשים ומשאבים, אך אנחנו מחבלים לעצמנו כל הזמן במאמצים ומשבשים אותם. אין דרך לכסת"ח על זה: אני חושב שהארגון שלנו פועל במחצית מהיעילות שהיתה משמחת אותי. יש כאלה שימשכו בכתפיים ויגידו שאנחנו בסדר, אבל אחרים יצחקו ויגידו: 'מחצית? הא! אני ביעילות של רבע!'"
לדבריו, חלק מהאשמה מוטל עליו, שכן "מעולם לא הצלחתי 'להרוג' דברים מטופשים לפני שגרמו לנזק, או לקבוע כיוון ולגרום לצוות לשמור עליו. אני חושב שההשפעה שלי בשוליים היתה חיובית – אך היא מעולם לא היתה גורם מרכזי". הוא המשיך והודה כי "התעייפתי מהמריבות (עם ההנהלה הבכירה בניסיון לשנות את התנהלותה), ויש לי סטארטאפ משלי לנהל – אך הקרב עדיין ניתן לניצחון! מציאות מדומה יכולה להביא ערך לרוב האנשים בעולם, ואף חברה לא ממוצבת טוב יותר לעשות זאת מאשר מטא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה