דיגיטל וטק

מכה נוספת לאפל: התחזיות למשלוחי אייפון קוצצו במיליוני יחידות

מורגן סטנלי מצפה כעת, שאפל תשלח כ-75.5 מיליון יחידות, ירידה מהתחזית המקורית של 85 מיליון יחידות
מערכת ice | 
אייפונים בסין (צילום shutterstock)
מורגן סטנלי הפחית את התחזית שלה למשלוח אייפון לרבעון דצמבר ב-3 מיליון יחידות נוספות היום (רביעי), כתוצאה מהייצור האיטי יותר בסין. התאגיד הבנקאי כבר קיצץ את ציפיות המשלוח ב-6 מיליון יחידות בנובמבר. מורגן סטנלי מצפה כעת, שאפל תשלח כ-75.5 מיליון יחידות, ירידה מהתחזית המקורית של 85 מיליון יחידות. זה מגיע, כאשר ספקי אפל מתמודדים עם סערה בסין.
בחודש שעבר, עובדי המפעל התעמתו עם אנשי אבטחה במפעל Zhengzhou בסין - מפעל האייפון הגדול בעולם, המנוהל על ידי שותפת ההרכבה של אפל, Foxconn. המפעל נפגע גם מהתפרצות הקורונה באוקטובר, שגרמה לעובדים לברוח מהמתקן, כשהחברה עברה לשלוט בהתפרצות על ידי בידוד אנשים.
אנליסטים של מורגן סטנלי, אמרו שהאי סדרים במפעל ישפיעו על הרבעון השלישי, שהוא הרבעון הרווחי ביותר של אפל מבחינה היסטורית, שלעתים קרובות מתחזק על ידי עונת הקניות של החגים. האנליסטים צופים שאפל תדווח על הכנסות של כ-120 מיליארד דולר ברבעון, מה שיביא לירידה של 3%, כתוצאה מהייצור האיטי יותר. אפל דיווחה על 123.9 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה השנה, עלייה של 11% לעומת 2021.
מניות אפל ירדו בסביבות 1% בתחילת יום רביעי. למרות הירידה הצפויה במשלוחים ובהכנסות, האנליסטים אמרו שהתחזית אינה משקפת בהכרח האטה בביקוש. "עד עכשיו, זה מובן היטב בקרב המשקיעים שהרבעון השלישי יהיה מאתגר בגלל מחסור באספקת אייפונים, ולכן הוויכוח החשוב ביותר בטווח הקרוב הוא כמה מהביקוש של דצמבר הוא אבוד לעומת דחוי", הם כתבו בהצהרה. "אנו מאמינים שהביקוש ל-iPhone 14 Pro/Pro Max נותר מוצק ותומכים בדעה שסביר יותר שהביקוש שאבד בדצמבר יידחה למרץ מאשר ייעלם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה