דיגיטל וטק

המשטרה באזהרה חמורה: היזהרו מעסקאות באתרים האלה

סוגרים עסקאות באתרי יד שנייה? היזהרו מניסיונות הונאה מצד עבריינים שגונבים את המוצרים באמצעות זיוף העברות בנקאיות
מערכת ice | 
דולרים (צילום vecteezy)
משטרת ישראל פרסמה אמש (חמישי) התראה, לפיה בחודשים האחרונים התקבלו תלונות רבות מצד אנשים שנפלו קורבן למעשי הונאה מצד עבריינים שגונבים את המוצרים באמצעות זיוף העברות בנקאיות, בדומה לעוקץ עליו דיווח לאחרונה חיים אתגר.
כך מתבצעת ההונאה: אדם שפרסם מוצר למכירה באתרים או קבוצות של מכירת מוצרי יד שנייה מקבל פנייה מקונה פוטנציאלי שמתעניין במוצר. לאחר שהצדדים מסכמים על מחיר, הקונה שולח תמונה מזויפת של אישור ביצוע העברה בנקאית והעסקה מתבצעת.

עם קבלת המוצר, הקונה נעלם ומנתק קשר עם המוכר, שמגלה כי הכסף כלל לא הועבר אליו. שימו לב, אם החלטתם למכור מוצר, כדאי להשתמש בשירות תשלומים המאפשר לקבל את הכסף בצורה מיידית. אל תמסרו את המוצר כל עוד אתם לא רואים שהכסף נכנס לחשבון הבנק.
במסגרת חקירת ניסיונות ההונאה ברשת, נעצרו במחוז הצפוני שני חשודים, לאחר שהצטברו נגדם עשרות תלונות כי ביצעו הונאות במתווה פעולה דומה. אל תשכחו לערוך בדיקה מקדימה אודות הקונה, על ידי חיפוש פרטיו במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות.
נפלתם קורבן להונאה? שמרו כל מידע רלוונטי הקשור לחשוד, כגון, מספר טלפון, פרטי חשבון, אסמכתאות, צילומי מסך מהתכתבויות בצ'אט, הקלטות שיחות ועוד. לאחר מכן הגישו תלונה מקוונת דרך אתר משטרת ישראל או בתחנת המשטרה הקרובה לביתכם
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה