דיגיטל וטק

נטפליקס חושפת: ישראל במדינות הטובות ביותר לסטרימינג

ישראל התברגה ברשימת המדינות בהן מהירות הסטרימינג בנטפליקס היא הטובה והאמינה ביותר בעולם. מי הספקית שבה המהירות הגבוהה ביותר בישראל?
יאיר מור |  1
פרסום בסטרימינג (צילום mohamed Hassan from Pixabay)
נטפליקס פרסמה השבוע את מה שהיא קוראת לו "מדד מהירות ספקיות האינטרנט" (ISP Speed Index), המתפרסם מזה קרוב לעשור, ומתעדכן במתכונתו הנוכחית בכל חודש מזה כשנתיים.
באופן מפתיע מעט, ישראל מדורגת על ידי נטפליקס בין המדינות שבהן חוויית הסטרימינג היא הטובה ביותר, זה חודשיים רצופים (ספטמבר-אוקטובר), לאחר שעד אוגוסט היתה מדורגת במקומות נמוכים יותר. בכך הצטרפנו לרשימה של 31 מדינות סה"כ שמציעות את חוויית הסטרימינג הטובה ביותר של נטפליקס, יחד עם אוסטרליה, ארה"ב, בריטניה, גרמניה, דנמרק, יפן, סינגפור, קוריאה הדרומית, קנדה, שווייץ ועוד.
 


באופן מפתיע, לא פחות משלוש ספקיות אינטרנט בארץ מתברגות ברמה המקסימלית של ביצועי הסטרימינג לנטפליקס: סלקום, הוט ופרטנר, שכולן מציעות מהירות ממוצעת של 3.6 מגה-ביט לשנייה במה שנטפליקס קוראת לו "פריים-טיים" – כלומר, שעות העומס. נתוני הוט נמדדו על תשתית הסיבים שלה, סלקום נמדדה על תשתית קווית של בזק והסיב האופטי שלה (שאותו היא חולקת עם הוט וכל חברה שמציעה שירות דרך תשתית Unlimited), ופרטנר נמדדה בתשתית בזק, כבלים וסיבים.

בזק בינלאומי ו-099, שקשורות שתיהן לבזק (בזק בינלאומי היא חברת-בת, ו-099 היא חברה עצמאית לכאורה שבאופן מוזר פועלת אך ורק עם בזק), במקום השני עם מהירות של 3.4 מגה-ביט לשנייה בשעות העומס – דומה לממוצע במדינות כמו ארגנטינה, וייטנאם, מקסיקו וצ'ילה, אך גם אוסטריה, צרפת ויוון. השתיים נמדדו על תשתיות בזק – קו רגיל וסיבים אופטיים.
במקום האחרון טריפל-סי ואקספון, עם מהירות ממוצעת של 3.2 מגה-ביט לשנייה בשעות העומס – נתון דומה לממוצע במדינות כמו בוליביה, ג'מייקה, דרום-אפריקה, טורקיה וקולומביה. הראשונה נמדדה על קו טלפון וסיב אופטי, והשנייה על קו טלפון בלבד.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Gift Card
    בן 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אין gift card בישראל למה ???
    סגור