דיגיטל וטק

למה אפל מחקה את הסרטונים של עצמה מיוטיוב?

חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם שלחה ליוטיוב דרישה להסיר לחלוטין ערוץ ארכיון של סרטונים מאירועי עבר שלה, בהם חשפה כמה מהמוצרים המוכרים והזכורים ביותר שלה
יאיר מור | 
יוטיוב (צילום vecteezy)
מאות סרטונים של אפל הוסרו בימים האחרונים מיוטיוב – על ידי אפל עצמה. ברנדן שאנקס, שתחזק ערוץ יוטיוב בשם Apple WWDC Videos שאגר סרטונים מוועידות המפתחים של אפל באזור תחילת שנות ה-2,000, שיתף בסוף השבוע בטוויטר צילומי מסך של מיילים שקיבל לתיבת הג'ימייל שלו מיוטיוב, ובו הוא התבשר שערוץ היוטיוב שלו הוסר בשל תביעות זכויות יוצרים מצד אפל.
"ברכות, אפל, הסרתם את ערוץ היוטיוב שלי שהכיל מאות סרטונים בני 20 שנה. לא היינו רוצים שמישהוא יידע על Mac OS X, דארווין, אקווה או WebObjects", כתב שאנקס, ותייג את מנכ"ל אפל, טים קוק; פיל שילר, האחראי על האירועים וחנות האפליקציות; מנהל קשרי היוצרים ביוטיוב, רנה ריצ'י; ומספר בלוגרים טכנולוגיים המתמקדים באפל.
 
בציוץ המשך הוא כתב כי הקבצים המקוריים של נאומי העובדים של אפל בוועידת המפתחים השנתית שלה עדיין שמורים אצלו, וכי הוא מתכוון להעלות אותם לארכיון האינטרנט, "אבל זה ייקח זמן, ולרוע המזל סרטונים מקבלים הרבה פחות נראות אם הם לא ביוטיוב".
תביעות ההסרה לא הגיעו ישירות מאפל, אלא ממשרד עורכי הדין קילפטריק וטאונסנד, המנהל עבורה ככל הנראה את ענייני הסרת תוכן גנוב מהרשת. שאנקס ציין כי כבר לפני כשנתיים הוסרו מספר סרטונים – וכי הוא היה מעדיף להסיר אותם בעצמו אם החברה היתה שולחת את הבקשות אליו במקום ליוטיוב, שבה הם נרשמו כ'נקודות' לרעתו, עד שהצטברות שלהן הביאה למחיקת החשבון שלו. "יותר מעצבן אותי שזה מחק את חשבון היוטיוב הפרטי שלי ואפילו שירות הטלוויזיה של יוטיוב, שעליו כרגע שילמתי כסף אמתי", הוא ציין.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה