דיגיטל וטק

גוגל בפאניקה: החברה נאלצה לנקוט בצעד חריג ביותר

החברה הודיעה למיליארדי משתמשי הדפדפן שלה, כרום, כי עליהם לעדכן אותו בדחיפות, זמן קצר ביותר לאחר שכבר עודכן. הסיבה מביכה במיוחד

יאיר מור | 
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
גוגל נאלצה בסוף השבוע לשחרר עדכון חירום לדפדפן הפופולארי בעולם, כרום, כך עולה מהודעה שפרסמה בבלוג שלה ביום שישי.
עדכון האבטחה הלא שגרתי נועד לסגור שלוש פרצות שהתגלו בגרסה 106 של כרום. אחת מהן התגלתה על ידי גוגל עצמה, כך שהיא לא דיווחה על אופיה, אך שתיים אחרות, שדווחו על ידי חוקרים חיצוניים ומנצלות תקלות בניהול הזיכרון של הדפדפן, דורגו כבעלות סיכון גבוה – הדירוג השני בחומרתו: האחת, שדווחה על ידי חוקר ישראלי, מאפשרת להאקרים לפרוץ לדפדפן עצמו, והשנייה, שהתגלתה על ידי חוקר האבטחה הסלובני טיבור קליינצֶ'ק, מאפשרת פריצה אל המחשב כולו.
עדכוני אבטחה מיוחדים לכרום אינם דבר סופר-נדיר. מתחילת השנה דיווחנו לפחות 4 פעמים על עדכונים כאלו. אך בד"כ הם יוצאים בטווח של כשבוע-שבועיים מעדכון כולל לדפדפן. הפעם, כאמור, הפרצות נמצאו בגרסה 106 של כרום – שיצאה רק שלושה ימים קודם לכן. שתי הפרצות התגלו ודווחו עוד לפני ההשקה של כרום 106 (בימים רביעי וחמישי לפני שבוע וחצי – בדיוק שבוע לפני השקת העדכון), כך שלא ברור מדוע התיקונים הללו לא נכללו בגרסה הרשמית של כרום 106 ששוחררה ביום שלישי וכללה תיקונים ל-22 פרצות אבטחה אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה