דיגיטל וטק

הבנק הסעודי שוכר את ראש הקריפטו למטרת העצמה דיגיטלית

הרגולטור הבנקאי של ערב הסעודית מינה לאחרונה את מוחסין אלזהראני להוביל את הנכס הווירטואלי שלה ואת תוכנית המטבעות הדיגיטליים של הבנק המרכזי בסימן לשאיפות הקריפטו הפוטנציאליות של ממלכת המפרץ

מערכת ice | 
מטבעות קריפטו (צילום shutterstock)
ערב הסעודית נקטה עד כה בגישה זהירה יותר לגבי נכסים וירטואליים, כאשר גורמים רשמיים מעלים חששות לגבי האופי הספקולטיבי שלהם. עם זאת, הופעתה של איחוד האמירויות הערביות השכנות כמרכז קריפטו עולמי יצרה דחיפות מסוימת עבור ריאד לנסח כללים רשמיים יותר עבור קבוצת הנכסים, אמרו אנשים שמכירים את הנושא.
אלזההראני, המנהל לשעבר של חברת הייעוץ Accenture, מדווח לסגן נגיד הפיתוח והטכנולוגיה של הבנק המרכזי, זיאד אל יוסף, אמרו האנשים, וביקש לא להזדהות מכיוון שהעניין הוא פרטי. הם חלק מצוות בריאד שעוסק בכמה מחברות הקריפטו הגדולות בעולם לגבי תקנות עתידיות, אמר.
ערב הסעודית דוחפת חברות להגביר את נוכחותן בריאד כחלק מתוכניתו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן להפוך את הבירה למרכז עולמי. זהו אתגר ישיר למרכז העסקים של המפרץ, דובאי.

למדינה יש את הכלכלה הגדולה ביותר במזרח התיכון, עם אוכלוסייה אמידה יחסית, מה שהופך אותה לשוק מרכזי עבור כל חברה הפועלת באזור. כמה מהשחקנים הגדולים בתעשייה, כולל Binance Holdings Ltd, ייעדו את הצוותים הסעודיים שלהם אם ההגבלות הנוכחיות יוקלו, והכירו בממלכה כשוק ענק לא מנוצל.
בשנת 2018, ריאד אסרה על בנקים לעבד עסקאות הכוללות מטבעות קריפטוגרפיים, למרות שקיימים דרכים לעקיפת המסחר. בחודשים האחרונים, חברות פיננסיות מקומיות חזרו על ההגבלות בהתכתבות עם לקוחות, אמרו אנשים שמכירים את הנושא.
בינתיים, ממשלת סעודיה משתפת פעולה עם איחוד האמירויות הערביות כבר כמה שנים על מטבע דיגיטלי משותף אפשרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה