דיגיטל וטק
עדיין משתמשים באפליקציה הזו לניווט באוטובוסים? הגיע הזמן לעבור
חברת הופאון, המפעילה את האפליקציה הפופולארית לניווט בתחבורה ציבורית "אוטובוס קרוב", יכולה לחסוך למשתמשים שלה כסף וכאב ראש. כמה חבל שחלקם לא שמעו על זה
"אוטובוס קרוב" נחשבת לאלטרנטיבה המרכזית ל"מוביט" כבר מספר שנים. מה שהתחיל אי שם ב-2012 כאפליקציה חובבנית למדי, מעין מקבילה ל"איפה-בוס" ו"טרנזמייט" (שהפכה למוביט ונרכשה ע"י אינטל), הפך עם הזמן לאחת האפליקציות המהוקצעות בעולם התחבורה – לא רק בישראל, אלא בכלל. אבל בשנה האחרונה ביצעה הופאון, שרכשה את "אוטובוס קרוב" והפכה אותה למה שהיא היום, מהלך מוזר שמעלה תהיות.
בקיץ 2020 השיקה הופאון את "רב-פס", האפליקציה שלה לתשלום בתחבורה ציבורית באמצעות הסמארטפון במקום כרטיס הרב-קו. למרות שהופאון מפעילה את שתי האפליקציות – זו שבאמצעותה מנווטים בתחבורה הציבורית וזו שבאמצעותה משלמים על הנסיעה – הוחלט שהן תפעלנה בנפרד, כך שקודם מפעילים את "אוטובוס קרוב" כדי לברר איך מגיעים, וכשמגיע האוטובוס לוחצים על כפתור שמעביר את המשתמש לאפליקציית "רב-פס" כדי לסרוק את הברקוד באוטובוס ולתקף את הנסיעה.
בשנה האחרונה, לקראת רפורמת "דרך שווה", שביטלה את הבדלי המחיר בין תשלום באמצעות טעינת רב-קו לתשלום באמצעות אפליקציות, ובזמן ששתי המתחרות המרכזיות שלה - "AnyWay" של ישראכרט ו"התחנה" של משרד התחבורה סוגרות את הפעילות, החליטה הופאון שההפרדה בין השירותים מיותרת. בנקודה זו היא הכניסה את כל אפליקציית "אוטובוס קרוב", על כל אפשרויותיה, לתוך אפליקציית "רב-פס", כך שאפשר יהיה לנווט ולשלם באותה אפליקציה.
אלא שיש הבדל אחד בולט בין שתי האפליקציות: "רב-פס", שהיא אפליקציית סליקה שמרוויחה כסף במסגרת הסכם ההפעלה מול משרד התחבורה, אינה כוללת פרסומות. זאת בעוד "אוטובוס קרוב" כוללת פרסומות בתחתית המסך, ומדי פעם גם כאלו שקופצות וממלאות את המסך ברגעים בהם זה אמור להפריע פחות למשתמש. את הפרסומות הללו ניתן לבטל תמורת תשלום סמלי מאוד – שלושה שקלים כל שלושה חודשים, או במלים אחרות שקל לחודש.
עוד ב-
לפי החברה, היא הודיעה למשתמשים, עם תחילת שילוב השירותים, כי הם יכולים להשתמש ברב-פס לכל צרכיהם, וכיום היא מקדמת אך ורק את רב-פס ולא את "אוטובוס קרוב". ובכל זאת, כותב שורות אלו, לדוגמא, לא הבין שאת השירות שהוא משלם עליו מנוי כדי לחסוך את הפרסומות הוא יכול לקבל בלי הפרסומות ובלי תשלום באפליקציה השנייה, שממילא הוא חייב להתקין עכשיו כדי לשלם על הנסיעה. מכיוון שאני מן הסתם לא היחיד שסתם השתמש בשתי אפליקציות – ושילם או סבל (מעט) מפרסומות באת מהן – זה המקום לספר למי שפספס, כמוני, את העובדה הזו: "אוטובוס קרוב" מיותרת. כל מה שאתם צריכים על הטלפון שלכם היום הוא "הופאון רב-פס", ולהיכנס לכאן אם אתם לא רוצים לשלם. נסיעה טובה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.תודה!צפדינה 02/2023/07הגב לתגובה זו0 0עזרת לי.סגור