דיגיטל וטק

נהגי המוניות יישארו מובטלים? ההחלטה הדרמטית של סין

סין אישרה לראשונה בתולדותיה הפעלה מלאה של שירות מוניות ללא נהג – כולל גביית תשלום על הנסיעה וללא "מפקח" שיושב ליד ההגה. אלו הערים הראשונות בהן יפעל השירות
יאיר מור |  4
מוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
ענקית האינטרנט הסינית באידוּ, המכונה "גוגל הסינית", הודיעה אתמול (ראשון) על קבלת שני רישיונות ראשונים להפעלת שירותי מוניות אוטונומיים לחלוטין במדינה.
לדברי החברה, היא קיבלה את האישורים הדרושים להציע שירותי מוניות ללא נהגים בערים ווּהאן וצ'וֹנְקינג. משמעות הדבר היא שהמוניות, מהדור החמישי של הדגם שהחברה קוראת לו Apollo, תוכלנה לאסוף נוסעים ולהביא אותם ליעדם, תמורת תשלום. זאת בניגוד לשירות שהיא מציעה זה מספר חודשים בבייג'ינג, שם היא חייבת להושיב נהג ליד ההגה כדי לפקח על הנסיעה, ולא יכולה לגבות מהנוסעים כסף.
עם זאת, השירות האוטונומי המלא עדיין נתון תחת מספר מגבלות: בכל אחת מהערים הוא יוכל לפעול באזור מסוים בלבד – במחוז יוֹנְגצ'וּאַן בצ'ונקינג מדובר על אזור בשטח של 30 קמ"ר, ובאזור התעשייתי של ווהאן אזור בשטח של 13 קמ"ר, שבשניהם נבנו מחדש מאות קילומטרים של כבישים כדי להתאים למכוניות אוטונומיות. כמו כן, המוניות האוטונומיות מורשות לנסוע רק בשעות היום – בין 9:30 ל-16:30 בצ'ונקינג ובין 9:00 ל-17:00 בווהאן.
ווֵיי דוֹנג, סגן נשיא וסמנכ"ל תפעול קבוצת הנהיגה החכמה בבאידו, לא נתן למגבלות להפריע לחגיגה והצהיר כי "זהו שינוי אדיר באיכות (השירות). אנו מאמינים שהרישיונות הללו הם ציון דרך חשוב בדרך לנקודת האל-חזור שבה התעשייה תוכל סוף סוף להשיק שירותי נהיגה עצמאית לחלוטין בקנה מידה גדול".
בשלב הראשון תפעיל החברה חמש מוניות בכל אחת מהערים, והיא טוענת שקיבלה כבר מיליון הזמנות. המוניות שיפעלו לעת עתה הן מהדור החמישי של Apollo, אך לאחרונה כבר הציגה החברה את הדור השישי, המנצל את היעדרו של נהג כדי להכניס למוניות מכונות לממכר מוצרי מזון וכדומה, כדי לאפשר לחברות המוניות להרוויח יותר כסף על ידי מכירת מוצרים נוספים לנוסעים בדרך ליעדם.
למרות ההישג של באידו, היא אינה החברה הראשונה בעולם המפעילה מוניות אוטונומיות: בטקסס קיבלה Waymo של אלפאבית (גוגל) רישיון להפעיל שירות כזה (גם הוא תחת מגבלות מסוימות) כבר לפני כשנתיים, ובקליפורניה היא קיבלה רישיון דומה בשנה שעברה. בנוסף, החלה קרוּז של ג'נרל מוטורס להציע שירות כזה בקליפורניה לפני חודש וחצי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גטקסי והנוסעים השטינקרים שלה-לא יוכלו להשטנקר על הנהג !
    פרוייד 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גטקסי והנוסעים השטינקרים שלה-לא יוכלו להשטנקר על הנהג !!! בעייה גדולה מאוד !!!
    סגור
  • 3.
    גטקסי והנוסעים השטינקרים שלה-לא יוכלו להשטנקר על הנהג !
    פרוייד 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גטקסי והנוסעים השטינקרים שלה-לא יוכלו להשטנקר על הנהג !!! בעייה גדולה מאוד !!!
    סגור
  • 2.
    להתעלל בנהג
    א. גולן 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יוכלו יותר להתעלל בנהג תכבה את הרדיו תעלה את המיזוג תעצור באמצע הצומת.............
    סגור
  • 1.
    חרטא
    רפי 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די נימאס. אתם אתר רק אנטי נהגי מוניות ..די נימאס כול פעם איזה שטות .תקראו טוב טוב. כול הכתבה...נימאס מימכם...בטח לובסטיים של איזה חברה נגד הנהגים בושששה.
    סגור