דיגיטל וטק

קרן ההון סיכון לא רוצה להשקיע, אבל דורשת השקעות

טייגר גלובר האמריקאית אמרה ליזמים כי בחצי השנה הקרובה היא מתכוונת לסגור את ברז ההשקעות ולטפטף השקעות בודדות בלבד – אך במקביל היא מנסה לגייס קרן הון סיכון חדשה
יאיר מור | 
השקעה (צילום pixabay)
קרן Tiger Global מתכוונת לסגור את הברז במחצית השנייה של 2022, ולצמצם את השקעותיה בחברות לטפטוף מינימלי, כך לפי דברים שאמר בכיר בה ליזמים בהודו לפי דיווח של אתר TechCrunch.
מקורות שנכחו במפגש של אלכס קוק, שותף בטייגר גלובל, עם יזמים בבנגלור, דיווחו כי הוא אמר להם כי מעתה ועד סוף השנה מתכוונת החברה להשקיע בזהירות רבה, ולבחור אך ורק את החברות "מבוססות האינטרנט הטובות ביותר".
זהו שינוי דרמטי לעומת התנהלותה של הקרן הניו-יורקית בשנתיים הקודמות. בתקופת הקורונה שברה טייגר גלובל שיאי השקעות, וב-2021 השקיעה לפי חברת PitchBook, המנטרת את השוק, ב-361 עסקאות – יותר מכל קרן הון סיכון אחרת בתקופה זו. הקרן, המנהלת יותר מ-20 מיליארד דולר, נהנתה בשנתיים הללו מתשואות עצומות על השקעותיה – אך מתחילת 2022 הפסידה בין מחצית לשני שליש מהתשואות הללו בעקבות המצב הכלכלי שהוריד את שוויין של חברות באופן דרמטי.
למרות זאת, החברה מתכוונת לגייס באותה תקופה שבה היא "תתקמצן" על השקעות בחברות קרן חדשה, אם כי קוק אמר ליזמים שלא ברור כמה תצליח לגייס לאור העובדה שגם המשקיעים שלה פחות נלהבים להשקיע במצב הנוכחי.
אלעד גיל, יזם ישראלי שמכר ב-2010 את חברת Mixer Labs לטוויטר תמורת חמישה מיליון דולר, תיאר בסוף השבוע את המצב בשוק הטכנולוגיה באופן הבא: "דברים עדיין לא הידרדרו באמת בשוק הטכנולוגיה הפרטי. 2021-2022 היו יוצאות דופן בשל מדיניות הקורונה, שגם יצרה סביבת כסף בריבית נמוכה זולה בטירוף, גם דחפה את שוק המניות וגם תרמה לאימוץ סוגים מסוימים של טכנולוגיות. הסביבה הזו הובילה גם לעודף בגיוס כספים, אך גם (לעודף) בהעסקת עובדים. משמעות הדבר היא שעתה, כאשר הכסף עובר חזרה לרמות 'רגילות', צוותים שגדלו יותר מדי צריכים להצטמצם. תחומים רבים (כגון תוכניות העסקה, הערכות, הזמן שהשקעות הון מחזיקות וכו') בסך הכל חוזרים לרמות של 2018-2019, שגם הן היו שיא של כל הזמנים לפני עידן הקורונה. אם הריביות ואספקת הכסף ימשיכו להתהדק, ויהיה מיתון – הדברים יידרדרו".
הוא ציין שהראשונים לסבול הן חברות שנסחרות בבורסה, אחריהן חברות שעמדו להנפיק, ואחרונות חברות בסבבי גיוס מוקדמים שכבר צומצמו ב-30% עד 70%. סבבי A צומצמו עד כה לדבריו רק ב-20% עד 30%, אך כנראה יצומצמו ב-50% לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה