דיגיטל וטק

מובילאיי מדהימה: מציגה את שירות המוניות האוטונומיות שלה

החברה הישראלית מציגה הדגמה מלאה של שירות המוניות האוטונומיות שהיא עובדת עליו וצפוי להגיע עוד השנה לירושלים ולערים נוספות בישראל
יאיר מור | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
מובילאיי, החברה הישראלית החלוצה בתחום הנהיגה הממוחשבת, חושפת כעת את ההדגמה המלאה ביותר של מערכת הנהיגה האוטונומית שלה, Mobileye Drive, עליה היא מתכוונת לבסס את שירות המוניות הרובוטיות שלה. מדובר בשירות שעליו היא עובדת מזה זמן רב, ונמצאת בתהליכים לקבלת אישורים להפעלתו בישראל ובגרמניה, כאשר כאן בארץ הדבר צפוי לקרות עוד השנה.

כפי שניתן לראות בסרטון הלא ערוך, שמציג 40 דקות של נסיעה בכבישי ירושלים ההרריים, הצפופים והחשוכים בלילה, הרכב המצויד במערכת המלאה של מובילאיי מצליח לעמוד בכבוד בכל האתגרים שמעמידה בפניו הבירה הישראלית: נסיעה, עצירה לאיסוף והורדת נוסעים בנקודות נבחרות, עקיפת מכוניות החונות באופן שחוסם חלקית את הכביש, פניות שמאלה בצמתים לא מרומזרים וכאשר המרווחים בין המכוניות ה"רגילות" העוברות בהם אינם מספיקים למערכות של חברת מתחרות, עקיפת הולכי רגל שמתפרצים לכביש שלא במעבר חציה ועוד.
החברה מתגאה בכך שהמערכת שלה מפגינה נהיגה דומה מאוד לזו של נהגים אנושיים, ובפרט ישראלים – כלומר עם מעט אגרסיביות כשצריך, כדי להתקדם במקומות מסוימים – אך ללא ביצוע עבירות ותמרונים מסוכנים.
המערכת החדשה של החברה מבוססת על מה שהיא קוראת לו True Redundancy – שילוב של שני סוגי חיישנים שונים: מצד אחד מצלמות רגילות, ומצד שני רדאר ו-LIDAR. זאת בניגוד לגרסאות קודמות שלה, שהציגו התבססות על מצלמות בלבד, וחברות מתחרות כמו טסלה שמתבססות על סוג חיישנים אחד בלבד (האחרונה השתמשה ב-LIDAR עד לסוף 2021, אז ביטלה לחלוטין את השימוש בו לטובת מצלמות רגילות).
"בניגוד לנורמות המקובלות בתעשייה, מערכת True Redundancy של מובילאיי פועלת עם שתי מערכות חישה נפרדות המגבות אחת את השנייה", אומר יוהן יונגווירת', סגן נשיא ל'ניידות-כשירות' (mobility-as-a-service) במובילאיי. "התמרון הטבעי של הרכב בתרחישים מורכבים להפליא מוכיח את הערך של גישה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה