דיגיטל וטק

ספוטיפיי מתפוצצת: זה הפער האדיר בינה לבין המתחרות

למרות התחרות הקשה מול חברות כגון אפל, אמזון ויוטיוב, שירות המוזיקה השוודי ממשיך להוביל את התחום בהפרש אדיר – ומי גדל הכי הרבה?
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום אילוסטרציה)
ספוטיפיי היא אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם – זה ידוע כבר זמן רב, אך בימים האחרונים חשפה חברת המחקר Midia עד כמה גדול הפער בין ספוטיפיי לבין המתחרות שלה בתחום עמוס התחרות.
לפי נתוני הרבעון השני של 2021 (כלומר החודשים אפריל עד יוני, שמשום מה לקח לחברה יותר מחצי שנה לעבד), ברחבי העולם קיימים 524 מיליון מנויים לשירותי מוזיקה בתשלום חודשי – עלייה של 26.4% לעומת הרבעון השני של 2020. ספוטיפיי נמצאת במקום הראשון בפער עצום עם 31% מהשוק, או כ-162.4 מיליון מנויים – פי שניים לעומת המתחרה הבא, אפל מיוזיק, שמחזיק בנתח שוק של פחות ממחצית מזה, 15%, וכ-78.6 מיליון מנויים; במקומות השלישי והרביעי נמצאים אמזון מיוזיק האמריקאי וטנסנט מיוזיק הסיני עם נתח שוק של 13% וכ-68.1 מיליון משתמשים לכל אחד; במקום החמישי נמצא שירות יוטיוב מיוזיק מבית גוגל, עם נתח של 8% וכ-41.9 מיליון מנויים. שני שירותים אחרים בתחום הפעילים בישראל, דיזר הצרפתי ויאנדקס הרוסי, מחזיקים בנתח שוק של 2% בלבד כל אחד.
החברה ציינה כי ההובלה של ספוטיפיי אמנם הצטמצמה בשנה האחרונה – מ-33% ברבעון השני של 2020 ל-31% "בלבד" ברבעון בשני של 2021 – אך היא עדיין גדלה במספרים מוחלטים יותר מכל שירות אחר, כך שלפי הערכות החברה אין שום סיכוי שמישהוא מהמתחרים יעקוף את האפליקציה השוודית בשנים הקרובות. עם זאת, ב-Midia ציינו כי הגידול של יוטיוב היה מרשים במיוחד – 50% תוך שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה