דיגיטל וטק

האם המתחרה של וואטסאפ תיחסם במדינה שבה הוקמה?

טלגרם עלולה למצוא את עצמה בקרוב חסומה במדינה שבה בחרו המייסדים שלה להקים אותה, מתוך מחשבה שמדובר במדינה שבה לא ירדפו אחריהם ולא יגבילו אותם
יאיר מור |  1
טלגרם (צילום Pixabay)
גרמניה שוקלת לחסום את אפליקציית התקשורת טלגרם, כך נחשף אתמול (רביעי) בעיתון הגרמני די צייט.
שרת הפנים של המדינה הדומיננטית באירופה, ננסי פסר, אמרה בראיון לעיתון כי "סגירה תהיה רצינית מאוד, וברור שמדובר במוצא אחרון" – אך "אנחנו לא יכולים לפסור על הסף את האפשרות הזו". עם זאת, לדבריה, תחילה יש לנקוט בכל האמצעים הזמינים האחרים – אם כי היא ודובר מטעם משרדה הודו כי כלל לא ברור להם מהם האמצעים הזמינים ומהו ההליך החוקי והטכני בגרמניה לחסימה של אפליקציה כמו טלגרם.
 
הסיבה לדבריה הדרמטיים של השרה מהמפלגה הנוצרית-דמוקרטית (SPD, מפלגתה של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל) היא שהאפליקציה נחשבת בימים אלה למוקד ההתארגנות המרכזי של הפגנות נגד מדיניות הממשלה בעניין מגפת הקורונה. ברחבי המדינה מתקיימות ללא הפסקה הפגנות נגד ההגבלות הקשות שמוטלות על האוכלוסיה בשנתיים האחרונות, כאשר חלקן אף הידרדרו לאלימות – וכאמור, טלגרם משמשת לארגון של רבות מהן.
אם תיחסם טלגרם בגרמניה, זו תהיה מכה קשה עבור המתחרה העיקרית של וואטסאפ. האפליקציה אמנם מופעלת היום מלונדון ומדובאי, אך האחים פאבל וניקולאי דורוב ייסדו אותה בגרמניה, לאחר שברחו מרוסיה כאשר הממשל השתלט על הרשת החברתית הענקית שבנו במדינה, VKontakte. האחים בחרו במדינה במחשבה שבניגוד לרוסיה, בה לא תתערב הממשלה בשירות. מאוחר יותר עבר פאבל דורוב לדובאי מאחר שחוקי האיחוד האירופה, שלהם מחויבת גרמניה, החלו להדאיג אותו בהקשר של המחויבויות שהם מטילים על שירותים כמו טלגרם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזו חוצפה!
    יאיר 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "לסגור את האפליקציה כי היא הפכה למוקד ההתארגנות המרכזי של הפגנות נגד מדיניות הממשלה" פשוט לא יאמן
    סגור