דיגיטל וטק

פייסבוק וגוגל חוטפות קנס ענק – זו הסיבה המוזרה

על שתי ענקיות הטכנולוגיה הוטלו קנסות של עשרות מיליוני אירו כל אחת, ואיום בקנסות נוספים – והכל בגלל מספר הלחיצות שצריך כדי לבצע פעולה מסוימת באתרים שלהן
יאיר מור | 
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
הנציבות הלאומית למידע וחופש (CNIL) בצרפת הודיעה היום (חמישי) כי היא מטילה על גוגל ומטא (לשעבר פייסבוק) קנסות בסך 210 מיליון אירו – מתוכם 90 מיליון אירו על גוגל, 60 מיליון אירו על הסניף האירי של גוגל ו-60 מיליון אירו לסניף האירי של מטא.
הסיבה לקנסות הענק נראית מוזרה: הרשות מאשימה את שתי החברות בכך שבאתרים שלהן – גוגל, יוטיוב ופייסבוק – גולשים שרוצים לסרב לשימוש ב"עוגיות" צריכים ללחוץ על המסך יותר פעמים מאלה שמסכימים לאשר את השימוש בהן. "כמה לחיצות דרושות כדי לסרב לכל העוגיות, מול לחיצה אחת בלבד כדי לקבל אותן", כתבה הרשות, וטענה כי מדובר בהפרה של חוק הפרטיות של האיחוד האירופי וסעיף 82 של חוק הגנת המידע הצרפתי, שנכנס לתוקף ב-31 במרץ 2021.
 
"עוגיות", כידוע, הן קבצי טקסט פשוטים שאתרים יכולים להשאיר על המחשב של מי שנכנס אליהם כדי לזהות אותו בפעם הבאה שהוא נכנס אליהם, וגם לצבור בדרך מידע על אתרים אחרים שהוא גלש בהם בינתיים במטרה להתאים לו פרסומות. לטענת הרשות הצרפתית, החוקים שעברו באירופה ובצרפת בשנים האחרונות דורשים מאתרים לאפשר למשתמשים לבחור בין הסכמה או סירוב ל"עוגיות" באותה קלות – אלא שבאתרים של ענקיות הטכנולוגיה, כאמור, אישור העוגיות דורש לחיצה אחת בלבד, בעוד דחייה שלהן דורשת 3-4 לחיצות. "התהליך הזה משפיע על חופש הבחירה", כתבה הרשות.
מעבר לקנסות שהוטלו על החברות, הרשות הדגישה כי היא מקציבה להן שלושה חודשים לתקן את המצב – ולא, יוטלו עליהם 100,000 אירו נוספים על כל יום איחור בתיקון ההפרה.
 
דובר גוגל מסר לאתר הרג'יסטר הבריטי כי "אנשים בוטחים בנו לכבד את זכותם לפרטיות ולשמור על בטחונם. אנו מבינים את אחריותנו להגן על האמון הזה ומתחייבים לשינויים נוספים ועבודה פעילה מול CNIL לאור החלטה זו תחת הנחיית ePrivacy".
דובר מטא אמר לאתר כי "אנו בודקים את החלטת הרשות ונשארים מחויבים לעבודה (משותפת) עם הרשויות הרלוונטיות. בקרות אישור העוגיות שלנו מספקות לאנשים שליטה רבה יותר על המידע שלהם, כולל תפריט הגדרות חדש בפייסבוק ובאינסטגרם שבו אנשים יכולים לבדוק ולנהל את החלטותיהם בכל זמן, ואנו ממשיכים לפתח ולשפר את השליטות הללו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה