דיגיטל וטק

ניסיון עוקץ חדש: זו ההודעה שאתם חייבים להזהר ממנה

הודעה זדונית המתחזה לסופרפארם תחת הכותרת "סופר פארם חג שמח", מזמינה להשתתף בפעילות ולזכות בפרסים שווים. בפועל, היא דולה מהמשתתפים את פרטי האשראי שלהם, מהרשת נמסר: "סופר-פארם אין כל קשר למודעה זו. תלונה בנושא הוגשה למשטרת ישראל"
מערכת ice |  1
שיטת עוקץ חדשה (צילום freepik, pexels)
אחת לתקופה אנו חווים הודעה זדונית אשר מופצת בתפוצה רחבה ומנסה לגרום נזק לכמה שיותר אנשים. סקר מייצג שערכה חברת אבטחת המידע ESET ישראל בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה, מעלה כי 83% מהציבור העיד כי קיבל הודעות פישינג. כעת ההודעה שמופצת מתחזה לרשת סופרפארם ומציינת כי מחלקים 2021 חבילות מתנה במזומן.

גרסת ההונאה: סופר פארם חג שמח!
איך ההונאה עובדת?
בשלב הראשון לאחר שהקליק הנמען על הקישור שהתקבל בוואטסאפ, הוא מגיע לדף אשר מברך אותו על האפשרות שלו לזכות ב-6000 (ככל הנראה שקל). כל מה שצריך לעשות הוא לענות על מספר שאלות פשוטות כמו האם "אתה מכיר את הרשת", "האם קונה ברשת" וכו'.

"השיבו על השאלות ותוכלו לזכות ב-6000"
לאחר מענה על 4 השאלות, כעת מגיעים לבחירת המתנה כאשר בפני הגולש ישנן 12 קופסאות מתנה לבחור מהן:

מתנות לבחירה
לאחר שהמשתתף בחר בקופסה הנכונה (כולן נכונות), הוא זוכה בפרס

ברכות זכית בפרס
איך ההודעה מופצת?
כדי לקבל את הפרס, מתבקש המשתתף שזכה בפרס, לשתף את הפעילות עם חמש קבוצות או 20 חברים בוואטסאפ. למעשה כמובן שמדובר בדרך להפצת ההונאה בוואטסאפ למשתמשים רבים נוספים אשר משמשים כקורבנות פוטנציאליים.
ואיך זוכים בפרס עצמו?
לאחר השיתוף עם החברים, מתבקשים להשלים את הרשמה בתוך 30 שניות בלבד והפרטים ישלחו לבדיקה.

יש להשלים את התהליך תוך 30 שניות.
ומה קורה בפועל כשלוחצים, משתפים ומבצעים הרשמה?
כשמקליקים להרשמה, למעשה ההונאה קצת מתבלבלת, והנמען מובל לעמוד בו מבשרים לו שזה באייפון 13 פרו החדש שהושק ממש לאחרונה. זו לא זכיה במתנה, אלא יש מחיר מיוחד אותו צריך לשלם כדי לקבל את הפרס – 10.5 שקל.

בחרו את הצבע של המכשיר

כעת יש להזין את פרטי האשראי על מנת לשלם את ה-10.5 שקלים.

עמוד דליית פרטי האשראי
לאחר שמוזנים הפרטים ומקליקים על הכפתור הירוק, מקבלים הודעת שגיאה שהתשלום לא יכול להתבצע. למעשה בשלב הזה, לתוקף בצד השני יש כבר את הנתונים שהוקלדו, והשיג גישה לפרטי כרטיס האשראי של המותקף.
 
עידן אברמוב, ממחלקת השירות והתמיכה בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציין כי: "בכל הקשור לפעילויות עם חלוקת פרסים ברשת חשוב להבין - החברות לא ימהרו לתת לנו מתנות בשווי אלפי שקלים ובטח שלא בכזו קלות. שיתוף פעולה עם הונאות מהסוג הזה עלול להביא לנזקים שונים בהם העברת פרטים של כרטיסי אשראי, הקפצת פרסומות טורדניות אשר משרתות את התוקפים לרווח כספי, הורדת אפליקציות זוללות סוללה והרשאת גישה לאחסון במכשיר אשר מאפשר גם גישה לנתונים אישיים כמו תמונות וקבצים. ההמלצה שלנו בכל מה שקשור לפעילויות עם מתנות חינם זה קודם כל להיות ספקניים, לא להוריד יישומים למכשירים וכמובן לא לתת פרטי אשראי ותשלומים".
חברת סופר-פארם מסרה: "ביממה האחרונה אנו עדים להודעה זדונית המתחזה לאתר סופר-פארם ומדמה שאלון שבסופו כביכול ניתן לזכות בסכום של 6,000 שקל. נדגיש כי מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות, ולסופר-פארם אין כל קשר למודעה זו. תלונה בנושא הוגשה למשטרת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלקח? בסופר פארם תמיד יעקצו אתכם
    ד"ר לא 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זה לא באמת משנה אם זה פישינג או לא. גם אם זה לא... המחירים שם בשמיים. לא משתלם.
    סגור