דיגיטל וטק
חברה ישראלית משיקה לראשונה ביטוח להגנה מפני קריסת שירותי ענן
קריסת שירותי הענן בחברות זה אחד הסיוטים הגדולים, וזה כבר קרה לגדולים ביותר כמו אמזון ומיקרוסופט. מעכשיו יהיה בישראל מוצר ביטוחי שיגן על החברות הישראליות מפני ההשלכות

המעבר המואץ של חברות, עסקים וארגונים לסביבת עבודה מבוססת ענן העצים את חשיבות ההיערכות המוקדמת מול האיומים והסיכונים הנלווים לכך, תוך יצירת מערך הגנה וביטוח מתאים, שהפך קריטי גם על רקע העלייה בשנה האחרונה בשכיחות אירועי קריסת ענן (cloud outage).
כך, בשנת 2024 לבדה תועדו 47 מקרים של נפילות ענן שגררו ברובן שיבושים קשים. דוגמאות לכך כוללות תקלות ממושכות שהשפיעו באופן מהותי על פעילותם, במידה מסוימת גם תדמיתן, של תאגידים וחברות רב-לאומיות בתחומי סחר מקוון, תעשייה ושירותים.
בחודש דצמבר חוותה פלטפורמת מחשוב הענן של מיקרוסופט נפילה בכל חוות השרתים של החברה בסן-אנטוניו, שנמשכה כמעט יממה שלמה, כתוצאה מכשלי חשמל. חודשיים קודם, בחודש אוקטובר, חוותה גם ענקית החיפוש גוגל נפילה בחוות השרתים שלה בפרנקפורט, נמשכה מעל ל-6 שעות, גם היא כתוצאה מכשלים במערכת החשמל.
הסיכון התממש גם אצל ענקית הסחר המקוון אמזון, שחוותה הפסקה היסטורית במשך שעות ארוכות בשירותי הענן שלה (AWS). הנפילה גררה נזקים לאתרי האינטרנט הפופולריים בארה"ב ושירותים שנמצאים בשימוש אינטנסיבי הושבתו במצב לא מקוון - אפקט שיצר ביקורות וכעס בקרב הצרכנים והדגיש את הכאוס שעשוי להתרחש כאשר פעילות כלכלית רחבה חשופה לנזקים בלתי-צפויים.
אוסף המקרים מעיד על הסיכונים הממשיים הכרוכים בטרנספורמציה הגוברת של המעבר לסביבת ענן, כמו גם על עלייה במקרי כשל, שכן בשנת 2023 עמד מספר האירועים הקשורים בנפילת ענן על 40, כאשר משך הזמן המצטבר של כלל ההשבתות עמד על 221 שעות.
"כפי שראינו בחודש יולי האחרון, תקלה בשירותי חברת CrowdStrike שיתקה מערכות ברחבי העולם ויצרה לשורה ארוכה של חברות נזקים בהיקף מצטבר של מיליארדי דולרים. זה היה דגל אדום שהמחיש מה עלול לקרות כשמערכת קריטית כזו קורסת וגוררת נזק משמעותי למספר כה רב של חברות", מציין עו"ד עומר קרפט, מנהל מחלקת סיכונים מיוחדים וחיתום ראשי במנורה מבטחים.
במנורה מבטחים זיהו את הצורך, והפוטנציאל העסקי, במוצר ביטוחי שיספק מענה במקרים אלו והודיעו על השקת כיסוי ביטוחי במקרים של קריסת ענק, זאת במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי שנרקם עם Parametrix, חלוצה בתחום ביטוחי סייבר המתמחה בהגנה מפני תקלות ונפילות בשירותי ענן.
המוצר, הראשון מסוגו בישראל, נועד להעניק לחברות הגנה וודאות כלכלית בתרחיש של נפילת שירותי ענן, אשר עשויה כאמור לגרום לנזקים כלכליים תוך פגיעה דרמטית ברציפות העסקית. שיתוף הפעולה האסטרטגי בין מנורה מבטחים ל- Parametrix מציע מענה מדויק לאתגר הטכנולוגי באמצעות מנגנון פיצוי מהיר ושקוף, המבוסס על ניטור פרואקטיבי של שירותי הענן הנפוצים ביותר.
מדובר בנדבך חדש בעולם הטכנולוגי, שהוא הראשון בישראל וכמעט אין כדוגמתו בעולם, למעט פוליסה שמשווקת בשוק האמריקאי בחמש השנים האחרונות, אותה רכשו בין היתר מספר חברות המשתייכות למועדון Fortune 500 (מדד המציג את ההכנסות והרווחים של 500 החברות הגדולות בעולם).
ראוי לציין כי בעוד ביטוחי הסייבר הקיימים מציעים פיצוי בעת מתקפת סייבר "סטנדרטית", דוגמת פריצה למערכות מחשוב מצד האקרים או מתקפת 'פישינג', המוצר החדש שמציעה מנורה מאפשר קבלת פיצוי בגין אירוע שמתרחש בענן, למשל נפילת שרתים, שאינה מכוסה בפוליסת סייבר.
עוד ב-
המוצר הייחודי נותן פתרון למשתמשים בשירותי הענן הנפוצים ביותר בישראל ובעולם AWS של אמזון, Google Cloud ו-Microsoft Azure.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה