דיגיטל וטק
ספוטיפיי משלמת עשרות מיליארדים: אז למה האמנים זועמים?
ספוטיפיי חשפה כי העבירה תשלום של 10 מיליארד דולר לתעשיית המוזיקה בשנה האחרונה, במקביל לדו"ח חדש שחושף פערים משמעותיים בתשלומים לאמנים עצמאיים, שממשיכים לטעון כי התגמולים רחוקים מלהיות הוגנים

ספוטיפיי הודיעה כי שילמה לתעשיית המוזיקה סכום של 10 מיליארד דולר בשנה האחרונה, כאשר סך כל התשלומים מאז הקמתה הגיע לכמעט 60 מיליארד דולר. ההצהרה מהווה מאמץ נוסף מצד החברה להתמודד עם הביקורת על כך שאינה מתגמלת כראוי את האמנים על יצירותיהם.
לפי דו"ח של הפדרציה הבינלאומית של תעשיית ההקלטות (IFPI), ישנם למעלה מ-500 מיליון מנויים משלמים בשירותי סטרימינג ברחבי העולם. נכון לרבעון השלישי של 2024, לספוטיפיי יש יותר מ-252 מיליון מנויים משלמים, כאשר מעל 60% מהמשתמשים פעילים במודל החינמי הכולל פרסומות. דיוויד קיפר, סגן נשיא תחום עסקי המוזיקה בספוטיפיי, ציין כי המטרה היא להגיע למיליארד מאזינים משלמים בעתיד, וכי המערכת שפיתחה החברה פועלת היטב.
למרות ההישגים, דו"ח של פלטפורמת המימון המוזיקלי Duetti מצא כי ספוטיפיי משלמת את התעריף הנמוך ביותר לאמנים עצמאיים - 3.0 דולר לכל 1,000 השמעות. לשם השוואה, אמזון מיוזיק משלמת 8.8 דולר, אפל מיוזיק 6.2 דולר, ויוטיוב 4.8 דולר. הדו"ח גם ציין כי אמנים שמשתמשים במצב ה-Discover של ספוטיפיי, המאפשר להבליט שירים באמצעות אלגוריתם בתמורה לקיצוץ בתשלום, צריכים להשיג יותר השמעות כדי להרוויח את אותו הסכום. בנוסף, התחרות על כספי הסטרימינג גוברת, כאשר מדי יום מועלים בממוצע 99,000 שירים חדשים לפלטפורמות הסטרימינג.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה