דיגיטל וטק

עיר הקודש? הנתונים שלא ציפיתם לגלות על ירושלים נחשפים

עיריית ירושלים מדווחת על עלייה משמעותית בשימוש בשירותים הדיגיטליים העירוניים בשנת 2024. באיזו שפה בלטה במיוחד העליה? ומה היה מקור הכניסה העיקרי לאתר העירוני? כל הנתונים המרתקים נחשפים

מערכת ice | 
הכותל (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
למרות שהבירה מתחרדת יותר ויותר, מסתבר שבכל זאת הדיגיטל מנצח. בשנת 2024 נרשמו כ-13.5 מיליון כניסות לאתרי העירייה השונים, לעומת כ-11.3 מיליון בשנת 2023. הנתונים מצביעים על מגמה ברורה של מעבר לשירותים דיגיטליים, כאשר הפלטפורמה לשירותים מקוונים רשמה עלייה מרשימה של כ-26% עם קרוב ל-4.9 מיליון כניסות.
התעניינות גוברת באירועים עירוניים ובטפסים המקוונים: עמוד "אירועים בירושלים" רשם עלייה מרשימה של 72% במספר הצפיות, מה שמעיד על האמון והעניין הגובר של הציבור בפעילויות התרבות והפנאי בעיר. גם תחום רישוי ובנייה זכה לעלייה משמעותית של 34% בכניסות. נרשמה עלייה של 43% בשימוש בשירות איתור דוחות חניה, ועלייה של כ-16% בשימוש בשירות הגשת ערעור מקוון על דוחות חנייה.
עמוד "מועדון ירושלמי" רשם גם הוא עלייה משמעותית של כ-15% בכניסות, עם למעלה מ-830 אלף כניסות בשנת 2024. נתון המעיד על עליה במודעות למועדון ההטבות העירוני, אשר בשנה האחרונה הציע שפע של הטבות, כולל הטבות אטרקטיביות וממוקדות עבור אוכלוסיית חיילי המילואים ובני משפחותיהם.
האתר העירוני ממשיך להיות נגיש במגוון שפות, כאשר נרשמה עלייה בשימוש בכל השפות למעט רוסית. במיוחד בולטת העלייה בשימוש בשפה הצרפתית (כ-21%) והעברית (כ-17%). האתר בשפה הערבית רשם גידול של כ-5%, והאתר באנגלית הציג עלייה של כ-8%.
גוגל ממשיך להיות מקור התנועה המרכזי לאתר העירוני, עם כ-66% מסך הכניסות. מילות החיפוש הפופולריות ביותר כוללות: עיריית ירושלים, GIS, ארנונה, דוחות, תשלום דוח חניה, תשלום ארנונה, ערעור דוח חניה, אוטו אוכל ואטרקציות בירושלים. מילות חיפוש אלו משקפות את מגוון השירותים והמידע שהתושבים מחפשים באתר העירוני.
מקור נוסף המשמש להגעה לאתר העירייה, הוא הרשתות החברתיות, עם עלייה של כמעט 99% בהשוואה לשנה הקודמת. הניוזלטר והקמפיינים העירוניים הניבו גם הם תוצאות מרשימות עם עלייה של כ-26% בכניסות.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הנתונים המרשימים מעידים על הצלחה במהפכה הדיגיטלית שמובילה עיריית ירושלים. העלייה המשמעותית במספר המשתמשים, מראה שהתושבים מצביעים באצבעות ובוחרים להשתמש בשירותים הדיגיטליים שלנו. נמשיך להשקיע בהרחבת השירותים המקוונים ובשיפור חוויית המשתמש, כדי להקל על חיי התושבים ולהנגיש את השירותים העירוניים בצורה היעילה והאיכותית ביותר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה