דיגיטל וטק
עליבאבא בעסקת ענק: זו הרשת שמכרה ב-1.6 מיליארד דולר
ענקית המסחר הסינית ממשיכה לצמצם את פעילותה בתחום הקמעונאות הפיזית, ומוכרת את מניותיה ב-Sun Art כחלק מהתמקדות בטכנולוגיה ובמסחר מקוון. האם האסטרטגיה החדשה תוביל לצמיחה גלובלית?
עליבאבא, ענקית המסחר האלקטרוני הסינית, הודיעה על מכירת מניותיה ב-Sun Art Retail Group Ltd לחברת ההשקעות DCP Capital, במהלך שמסמן המשך נסיגה מתחום הקמעונאות הפיזית לטובת התמקדות בעסקי המסחר המקוון. עסקה צפויה להניב לעליבאבא הכנסות ברוטו של עד 12.3 מיליארד דולר הונג-קונגי (1.6 מיליארד דולר אמריקאי).
מכירת השליטה ב-Sun Art, שמפעילה רשת חנויות היפרמרקט, מהווה חלק מתהליך רחב יותר שמוביל המנכ"ל החדש אדי וו. עליבאבא מתמקדת כעת בתחומים מבטיחים יותר, כמו ענן, פלטפורמות מסחר מקוון והשקעות בינלאומיות. החברה משלבת כעת בין פעילות המסחר המקומית והבינלאומית שלה תחת הנהגת ג'יאנג פאן, תוך מכירת נכסים שאינם חיוניים לאסטרטגיה החדשה.
בעבר, השקיעה עליבאבא 3.6 מיליארד דולר כדי להכפיל את אחזקותיה ב-Sun Art, אך עתה ערכה הכולל של הרשת מוערך בכ-3 מיליארד דולר בלבד, למרות עלייה של 80% בשווי השוק שלה במהלך השנה האחרונה. צעד זה מצטרף למכירת רשת הכלבו Intime בחודש שעבר, שהניבה הפסד של 1.3 מיליארד דולר לעליבאבא, במהלך שמדגיש את מחויבות החברה להתמקד בטכנולוגיה, AI ומסחר אלקטרוני גלובלי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה