דיגיטל וטק
מארק צוקרברג נחשף: כך הפך את אינסטגרם לסוס המנצח של מטא
12 שנה עברו מאז שמארק צוקרברג רכש את 'אינסטגרם' תמורת מיליארד דולר ומאז, היא הפכה לפלטפורמה המכניסה ביותר של מטא. מחקר חדש חושף שהכנסות אינסטגרם ב-2025 יגדילו כל כך שהיא תספק יותר מחצי מהכנסות הפרסום של מטא בארה"ב | כל הפרטים
כ-12 שנים חלפו מאז שמנכ"ל מטא (אז פייסבוק), מארק צוקרברג, הכריז על אחת ההחלטות המהותיות והמשתלמות ביותר בקריירה שלו, כשהודיע על כוונתו לרכוש את "אינסטגרם", שהייתה באותה תקופה שחקנית חדשה ומצליחה בשוק הרשתות החברתיות.
במסגרת העסקה, פייסבוק, בהובלת צוקרברג, רכשה את אינסטגרם בסכום כולל של מיליארד דולר. לאחר הרכישה, פייסבוק הפכה את אינסטגרם – שהתנהלה באותה תקופה ללא מודל עסקי – למכונה משומנת שהניבה לחברה הכנסות בגובה מיליארדי דולרים.
נכון לזמן כתיבת שורות אלו, לאינסטגרם יש 1.4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, מתוכם כ-4.5 מיליון משתמשים בישראל ו-148 מיליון משתמשים בארה"ב. במהלך השנים, אינסטגרם הפכה לנדבך מרכזי וחשוב עבור מטא, לא רק בשל ההכנסות שהיא מייצרת לה, אלא גם כי היא משמשת כזירת ניסוי והטמעה של פיצ'רים ופיתוחים חדשים של החברה, במסגרת התחרות עם שחקניות אחרות בשוק.
כך למשל, Reels – האלטרנטיבה של מטא לטיקטוק הסינית – ו-Threads, התשובה שלה ל-X של אילון מאסק. לפי נתונים שפרסמה מטא השנה, נראה כי החברה מצליחה לשמר את הרלוונטיות שלה מול המתחרות. בחודש אפריל האחרון, החברה חשפה כי בסקר שערכה בקרב משתמשי אינסטגרם, למעלה מ-50% מהזמן המושקע באפליקציה מוקדש לצפייה בסרטוני Reels. בנוסף, בחודש שעבר דיווחה מטא כי מספר המשתמשים ב-Threats, שהתפתחה לאחר פתיחה צולעת, חצה את רף 275 מיליון המשתמשים החודשיים.
הסיבה להצלחתה המתמשכת של אינסטגרם היא, בין השאר, העובדה שמטא משקיעה גם בשיפור מתמיד של ממשק המשתמש ומצליחה לשמר את התדמית הצעירה של אינסטגרם (בניגוד למה שקרה לפייסבוק). מחקר חדש מגלה כי ההצלחה המתמשכת של אינסטגרם הפכה אותה למוצר המכניס ביותר של מטא, ולאחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלה. ניתוח שביצעה חברת המחקר Emarketer מראה כי בעקבות הצלחת אינסטגרם, התחזיות צופות כי כמחצית מההכנסות של מטא מפרסום בארה"ב בלבד יגיעו ממנה.
לצורך המחשה של הזינוק שאינסטגרם חוותה בשנים האחרונות, נציין כי בדוחות הכספיים של 2021 דיווחה מטא כי ההכנסות של אינסטגרם הסתכמו ב-32.4 מיליארד דולר, והיוו 27% מכלל הכנסות החברה.
עוד ב-
שנה לאחר מכן, נתח הכנסות אינסטגרם גדל ל-44%. ב-2023, הנתח קפץ שוב ל-46%, וב-2024, התחזיות צופות כי שיעור זה יעמוד על יותר מ-48%. לבסוף, המחקר מעריך כי בשנה הבאה תזנק ההכנסה מפרסום של אינסטגרם ב-24.4%, וכתוצאה מכך נתחה בהכנסות הפרסום של מטא צפוי לעבור את ה-50%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה