דיגיטל וטק
התפתחות הדיגיטל: תוכן טוב הוא המלך הבלתי מעורער
מה הגולשים שלכם מחפשים? מה באמת מעניין אותם? במקום לחשוב על “מה ייראה מקצועי,” שאלו את עצמכם “מה יגרום להם לעצור?” זה יכול להיות פוסט שמתעד יום מיוחד, סרטון שמעניק ערך מוסף או תמונה שמספרת סיפור בקצרה
בעולם שבו המדיה החברתית מתפתחת בקצב מסחרר, קל ללכת לאיבוד בין שלל הטרנדים, האלגוריתמים המשתנים, והפלטפורמות החדשות. נדמה שכולנו עסוקים בלהבין את “הסוד” של הרשת – מה יגרום לאנשים לעצור, לשתף, להגיב? אבל בתוך כל ההמולה הזו, יש דבר אחד שנותר נכון תמיד: תוכן טוב, מעניין ורלוונטי, הוא הגורם שמנצח את הכל.
באדיבות רועי שינלדר
כשמתבוננים על פייסבוק, למשל, כדאי להתחיל במשמעות השם: “ספר פנים.” זו לא בחירה מקרית. המהות של פייסבוק מאז ומתמיד הייתה אנשים. פנים. סיפורים אישיים. אלגוריתם פייסבוק אוהב תמונות חיות ואמיתיות של אנשים, והוא מעניק להן עדיפות גבוהה יותר מאשר לכל סוג אחר של תוכן. אנשים מתחברים לאנשים – זו תובנה פשוטה, אך חזקה.
במקום להבין את העיקרון הזה, רבים ממנהלי המדיה החברתית מנסים להמציא מחדש את הגלגל. הטעות הנפוצה ביותר היא “לכפות” תוכן על הקהל. זה מתבטא בגרפיקות מהודרות מדי, שמהזווית של הגולש נראות כמו פרסומות מעושות, או באלבומים אינסופיים של תמונות, או סרטונים ארוכים ומתישים שאף אחד לא עוצר לצפות בהם. מה התוצאה? הגולשים פשוט מדלגים הלאה.
האתגר הגדול: תוכן אמין ואותנטי
מעבר לחשיבות של תוכן טוב, עלינו לזכור שהקהל היום חשדן יותר מתמיד. תופעת הפייק ניוז גרמה לגולשים לבדוק כל מידע בעין ביקורתית, ולכן תוכן שאינו מבוסס או נתפס כלא אמין פוגע לא רק באמון הקהל, אלא גם במותג שמפיץ אותו. הדרך להימנע מכך היא פשוטה: בדקו את מקורות המידע שלכם, וודאו שהתוכן שאתם משתפים אמין ורלוונטי.
הטיפ המנצח: חשבו כמו הקהל
מה הגולשים שלכם מחפשים? מה באמת מעניין אותם? במקום לחשוב על “מה ייראה מקצועי,” שאלו את עצמכם “מה יגרום להם לעצור?” זה יכול להיות פוסט שמתעד יום מיוחד, סרטון שמעניק ערך מוסף או תמונה שמספרת סיפור בקצרה.
בסופו של דבר, אין קיצורי דרך. מדיה חברתית היא כלי, אבל הכלי הזה נשען על אותו עיקרון בסיסי שהיה נכון מאז ומתמיד – התוכן הוא המלך. אלגוריתמים ישתנו, פלטפורמות יתחלפו, אבל אנשים תמיד יימשכו לתוכן שמעורר בהם השראה, רגש או מחשבה. זו הדרך לבנות קהילה, לזכות במעורבות אמיתית, ולהשאיר חותם בעולם הדיגיטלי.
עוד ב-
הכותב: רועי שינדלר, בן 43, מומחה לניהול מדיה חברתית. בעל ניסיון עשיר בעבודה עם חברות ציבוריות גדולות, רשויות מקומיות, עמותות רבות ואישי ציבור. לאורך השנים ניהל אסטרטגיות דיגיטליות מורכבות והוביל קמפיינים פורצי דרך שמשלבים יצירתיות ותוכן איכותי
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה