דיגיטל וטק
טסלה נחשפת: האם המונית האוטונומית באמת נוסעת ללא נהג?
טסלה מתקדמת לקראת השקת שירות מוניות אוטונומיות, אך דו"חות שנחשפו מראים כי החברה מגייסת צוותים לשליטה מרחוק בכלי הרכב במצבים מורכבים. האם החזון של נהיגה עצמאית באמת מתקרב למציאות, או שזהו רק תרגיל שיווקי?
טסלה, שבראשה עומד אילון מאסק, מתקדמת בתכניותיה להשקת שירות מוניות אוטונומיות עד 2026, הכולל את דגם ה-"Cybercab" שהוצג לאחרונה. למרות שטסלה מציגה את המוניות כ"אוטונומיות לחלוטין", דו"חות חדשים חושפים שהחברה מגייסת צוות שישלוט בהן מרחוק בזמן אמת, על מנת לתמוך בתפעול כלי הרכב במצבים מאתגרים.
מודעת דרושים שפורסמה לאחרונה מפרטת כי צוות זה, שנמצא תחת מחלקת ה-AI של טסלה, יפעיל כלי רכב ורובוטים אנושיים מרחוק. הצוות נדרש לספק גישה ולשלוט ברובוטקסי וברובוטים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, כולל מערכות מציאות מדומה המאפשרות "שידור" המפעילים לרכב במידת הצורך.
השיטה הזו אינה ייחודית לטסלה ונחשבת לסטנדרט בתעשייה. חברות כמו Cruise של ג'נרל מוטורס ו-Waymo של גוגל עושות שימוש דומה במפעילים אנושיים לפתרון בעיות בזמן אמת. הדבר מדגיש מגמה רחבה יותר שבה מוצרים משווקים כ"אוטונומיים", אך בפועל נשענים על כוח אדם אנושי בשכר נמוך לביצוע חלק ניכר מהעבודה. כך, למרות ההתקדמות בטכנולוגיות בינה מלאכותית, השימוש בצוותים אנושיים מדגיש כי הטכנולוגיה עדיין אינה עצמאית לחלוטין.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה