דיגיטל וטק

אמזון משקיעה 4 מיליארד דולר באנתרופיק: הבינה המלאכותית בדרך לשינוי?

ההשקעה הנוספת של אמזון באנתרופיק מחזקת את השותפות בין השתיים בתחום הבינה המלאכותית, ומספקת לאמזון יתרון בשוק המתפתח, תוך ניצול יכולות הענן שלה לאימון והפעלה של מודלים מתקדמים

מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אמזון הודיעה על השקעה נוספת של 4 מיליארד דולר בסטארט-אפ הבינה המלאכותית אנתרופיק (Anthropic), מה שמעלה את סך ההשקעה שלה בחברה ל-8 מיליארד דולר. אנתרופיק, שהוקמה ב-2021 על ידי יוצאי OpenAI, מפתחת את צ'אטבוט קלוד (Claude), המתחרה ב-ChatGPT של OpenAI. ההשקעה החדשה מצטרפת להשקעה קודמת בסכום דומה, שביצעה אמזון בתחילת השנה.
בהסכם בין החברות, אנתרופיק תשתמש בשירותי הענן של אמזון (AWS) לשם אימון והפעלה של מודלים של בינה מלאכותית, תוך שימוש בשבבי מחשוב מיוחדים שפותחו על ידי אמזון, כמו Trainium ו-Inferentia. השותפות החדשה כוללת גם גישה מוקדמת ללקוחות AWS ליכולות חדשות של קלוד, המאפשרות להם להתאים את המודל לנתונים האישיים שלהם.

ההשקעה הנוספת מציינת את התמקדותה של אמזון בשוק הבינה המלאכותית, שבו היא מנסה לנצל את יתרונה בשירותי הענן כדי להתחרות בחברות כמו מיקרוסופט ואלפבית. תעשיית הבינה המלאכותית הג'נרטיבית נמצאת בצמיחה מואצת, עם תחזיות הכנסות של 1 טריליון דולר בתוך עשור, ואמזון מנסה לתפוס חלק מההזדמנויות העסקיות בתחום.
במקביל, אנתרופיק ממשיכה לפתח כלים חדשים, כולל יכולת חדשה של סוכני בינה מלאכותית שמסוגלים לבצע משימות מחשוב מורכבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה