דיגיטל וטק

גוגל מעתיקה מאפל? זו התכונה שתגיע בקרוב למכשירי אנדרואיד

גוגל בוחנת תכונת התראות חדשה, שמזכירה את האי הדינמי הקיים במכשירי האייפון של אפל. האם מדובר בחידוש אמיתי שישדרג את חוויית המשתמש, או פשוט בהשראה מהמתחרה הגדולה?
רפאל בן זקרי | 
גוגל פיקסל אפל אייפון (צילום גוגל, אפל)
גוגל עובדת על פיתוח תכונה חדשה בשם "Rich Ongoing Notifications" באנדרואיד, המיועדת להציג מידע עדכני בצורה נגישה יותר – תכונה שמזכירה את "Dynamic Island" של אפל באייפון. האי הדינמי מאפשר למשתמשים באייפון לעקוב בקלות אחר פעילויות מתמשכות כמו ניווט, הזמנת מונית או משלוח מזון באמצעות הצגת מידע ישירות בסמוך למצלמה הקדמית, מה שהפך לכלי שימושי במיוחד עבורם.
באנדרואיד, המידע הזה מופיע בדרך כלל כהתראות רגילות, אך גוגל מבינה שהצגת התראות עשירות יכולה לשפר את הנוחות. בגרסת הבטא של אנדרואיד 15 (QPR1) התגלו רמזים לכך שגוגל מפתחת API שיאפשר לאפליקציות להציג מידע מתמשך בצורה בולטת יותר באמצעות "צ'יפים" על המסך. לדוגמה, צ'יפים כאלה כבר קיימים עבור שיחות נכנסות ויתווספו גם להקלטת מסך והזרמת תוכן עם עדכון אנדרואיד הקרוב.
למרות שייתכן כי התכונה תושק באופן רשמי רק באנדרואיד 16 כדי לאפשר למפתחים להסתגל, ישנה אפשרות שנראה אותה עוד קודם, עם גרסת QPR1 היציבה בהמשך השנה. מעניין לציין שגם סמסונג מתכננת לכלול פיצ'ר דומה בעדכון One UI 7 הקרוב, שנחשב לגרסה המותאמת שלה לאנדרואיד 15, ומעיד על מגמה בתחום לשיפור חוויית המשתמש במכשירי אנדרואיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה