דיגיטל וטק

חברת ה-AI שמאיימת על גוגל שוב מוזמנת לבית המשפט

הוול סטריט ג'ורנל והניו יורק פוסט תובעים את Perplexity בטענה לשימוש לא חוקי בתכנים שלהם לאימון בינה מלאכותית. איך זה פוגע במותגים הגדולים ומה הדרישות בתביעה? כל הפרטים
רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת האם של הוול סטריט ג'ורנל, Dow Jones, והניו יורק פוסט הגישו תביעה נגד חברת Perplexity בטענה להפרת זכויות יוצרים. החברה, שמפעילה כלי חיפוש מבוסס בינה מלאכותית, עושה על פי התביעה שימוש בתכנים שלהם לאימון המודלים שלה ללא אישור, ובכך פוגעת בתנועה לאתרי החדשות שלהם. התביעה טוענת כי Perplexity מציגה לא רק קטעים קטנים מהמאמרים המוגנים בזכויות יוצרים, אלא אף את המאמרים המלאים, בעיקר למנויי הפרמיום של השירות.
בתביעה צוינה דוגמה בה משתמש קיבל את כל המאמר של הניו יורק פוסט כאשר הקליד בקשה לטקסט מלא של כתבה. בנוסף, הפרסומים מאשימים את Perplexity בפגיעה במותג שלהם על ידי ייחוס פרטים שגויים או ציטוטים שלא הופיעו כלל במאמרים המקוריים. לדוגמה, ה-AI ייחס לכתבה מהוול סטריט ג'ורנל ציטוטים שלא הופיעו בה בנוגע לחימוש מטוסי F-16 לאוקראינה.
Perplexity קיבלה פנייה מצד News Corp ביולי בנוגע להפרות אלו אך לא השיבה. חברות מדיה נוספות, כולל הניו יורק טיימס, הגישו תביעות דומות נגד חברות AI אחרות, כגון OpenAI. כעת, News Corp דורשת מבית המשפט לעצור את השימוש בתכנים שלה ולדרוש פיצויים של עד 150,000 דולר לכל הפרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה