דיגיטל וטק

האם חברת הלוויינים של אילון מאסק סוחטת חברות קטנות יותר?

SpaceX מספקת גם שירותי שיגור לוויינים לחברות מתחרות, במחירים שיכולים להגיע עד 70 מיליון דולר. כעת נחשף כי החברה מחתימה מתחרים על הסכמים במסגרתם ישתפו את תדרי הרדיו שלהם לפני שתסכים לשגר את הציוד שלהן לחלל
שרון בירקמן | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
SpaceX של אילון מאסק, דורשת ממפעילי לוויינים מתחרים לשתף את תדרי הרדיו שלהם, משאב יקר ערך לחברות התקשורת הלווייניות, עם שירות האינטרנט הלווייני שלה סטארלינק, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. החברה פנתה לחברות כמו קפלר (Kepler Communications) ו-OneWeb והציעה להן לשתף את "זכויות הספקטרום" שלהן, לפני שתסכים לשגר את הציוד שלהן לחלל.
SpaceX  פועלת בשני תחומים מרכזיים - שיגור לוויינים ותפעול מערכת לוויין לאינטרנ , מה שמקנה לה יתרון תחרותי על פני מתחרים. החברה נחשבת לשחקן המרכזי והמצליח ביותר בשוק שיגור הלוויינים, עם שווי שוק של מעל 210 מיליארד דולר, בו פועלות חברות נוספות הפעילות בתחום השיגור בלבד. SpaceX משגרת לוויינים עבור מתחרים במחירים המגיעים לכ-70 מיליון דולר לשיגור לוויין בודד.
OneWeb, שהיתה תלויה ברוסיה לשיגור לוויינים עד לפלישה הרוסית לאוקראינה, פנתה ל-SpaceX כדי שתוכל לחזור לשגר לוויינים. פרטי ההסכם בין החברות לא נחשפו, אך מקורות מסרו לכלי התקשורת כי OneWeb עשתה ויתורים בנוגע לתדרים כדי להבטיח את שיתוף הפעולה של SpaceX לשיגור לווייניה. 

נציגים של חברות מתחום שיגור הלוויינים פנו בחודשים האחרונים למחלקת ההגבלים העסקיים של משרד המשפטים האמריקאי. לטענתם, SpaceX מנצלת לרעה את כוחה בשוק בעצם עריכת ההסכמים. מהחברה נמסר בתגובה כי היא אינה יכולה לכפות על מפעיל לוויינים אחר להגיע להסכם לשיתוף תדרים וכן כי אין בכוחה לכפות תנאים בלתי הוגנים מכיוון שההסכמים המדוברים עוברים לאחר מכן הליכי אישור רגולטוריים. ממשרד המשפטים טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה