דיגיטל וטק

אילון מאסק ישגר למאדים חמישה כלי רכב לא מאוישים – תוך שנתיים

SpaceX מתכננת לשגר חמש רקטות לא מאוישות למאדים בתוך שנתיים, כך הודיע אילון מאסק. אם המשימות הלא מאוישות ינחתו בבטחה, בעוד ארבע שנים ישוגרו משימות מאוישות
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
SpaceX של אילון מאסק מתכננת לשגר כחמש רקטות Starship לא מאוישות למאדים בתוך שנתיים, כך הודיע המנכ"ל אילון מאסק ביום ראשון בפוסט ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). מוקדם יותר החודש צייץ מאסק כי השיגור הראשון של רקטות Starship למאדים יתקיים בעוד כשנתיים כאשר "ייפתח חלון השיגור הבא בין כדור הארץ למאדים". ביוני האחרון, רקטת Starship שרדה חזרה לוהטת ומהירה מהחלל והשלימה בהצלחה נחיתה ניסיונית באוקיינוס ההודי, זאת לאחר ניסיון מוצלח רביעי להקיף את כדור הארץ.
מאסק הוסיף ביום ראשון כי לוח הזמנים של המשימה המאוישת הראשונה ייקבע בהתאם להצלחת השיגורים הלא מאוישים. אם המשימות הלא מאוישות ינחתו בבטחה, משימות מאוישות יושקו בעוד ארבע שנים; במידה וייתקלו באתגרים, המשימות המאוישות יידחו בשנתיים נוספות.

מאסק טען בתחילת השנה כי השיגור הראשון של כלי לא מאויש למאדים יתרחש בתוך חמש שנים והנחיתה המאוישת הראשונה על מאדים תתרחש בתוך שבע שנים.
מוקדם יותר השנה דחתה נאס"א את משימת Artemis 3 והנחיתה המאוישת הראשונה על הירח מזה חמישים שנה באמצעות רקטת Starship של SpaceX. המשימה נדחתה מסוף 2025 לספטמבר 2026.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה