דיגיטל וטק

לאחר ההשקעה בסייבר הישראלי: הענקית תשקיע 500 מיליון דולר ב- OpenAI

סופטבנק מצטרפת לסבב הגיוס של OpenAI שיעמיד את שוויה על 150 מיליארד דולר. רק בחודש שעבר השקיעה החברה היפנית בענקית הסייבר ישראלית Wiz
שרון בירקמן | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום vecteezy, יוטיוב/ CBS)
קרן ויז'ן של סופטבנק תשקיע 500 מיליון דולר בחברת הבינה המלאכותית OpenAI , כך על פי דיווח של The Information. סבב הגיוס הציב את שוויה של מפתחת ChatGPT על 150 מיליארד דולר לפני ההשקעה, כך מסר לכלי התקשורת מקור המעורה בפרטים. 
וול סטריט ג'ורנל דיווח מוקדם יותר השבוע כי אפל כבר לא נמצאת במגעים להשתתף בסבב הגיוס של OpenAI, זאת, בעוד מיקרוסופט צפויה להשקיע כמיליארד דולר נוספים מעבר ל- 13 מיליארד דולר שהשקיעה כבר בחברה. גם אנבידיה צפויה להשתתף בסבב.

בחודש שעבר הודיעה סופטבנק על השקעה של עשרות מיליונים בחברת הסייבר הישראל Wiz של אסף רפפורט, לאחר נפילת העסקה בין Wiz לגוגל. 
שוויה של OpenAI הוערך בשנה שעברה בכשמונים מיליארד דולר, לאחר עלייה משמעותית מ-29 מיליארד דולר ב-2022, עם הכנסות שנתיות שעברו את רף שני מיליארד הדולר מוקדם יותר השנה. תחזית ההכנסות השנתית שלה בהתבסס על התוצאות האחרונות עומדת על כארבעה מיליארד דולר. החברה נמצאת בעיצומו של שינוי ארגוני שבסופו תהפוך מחברת מחקר לחברה למטרות רווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה