דיגיטל וטק

המיליארדים מתרחקים: אפל לא תשקיע בענקית הבינה המלאכותית

OpenAI, החברה מאחורי ChatGPT, שואפת לגייס כ-6.5 מיליארד דולר. גיוס המימון צפוי להיסגר בשבוע הבא. אפל פרשה באחרונה מהשיחות להצטרף לסבב
שרון בירקמן | 
אפל, OpenAI- אילוסטרציה AI
אפל לא נמצאת עוד במגעים להשתתף בסבב הגיוס הקרוב של OpenAI בו ענקית הבינה המלאכותית מעוניינת לגייס עד 6.5 מיליארד דולר. מדובר בסוף מפתיע של מה שהיה יכול להיות השקעה נדירה של יצרנית אייפון בחברה גדולה נוספת בעמק הסיליקון. אפל פרשה באחרונה מהשיחות להצטרף לסבב הצפוי להיסגר בשבוע הבא, כך מסר לוול סטריט ג'ורנל גורם המכיר את הנושא. 
יצרנית אייפון השיקה בחודש יוני את הצ'אטבוט ChatGPT במכשירי אפל כחלק מ-Apple Intelligence.

שתי ענקיות טכנולוגיה נוספות, מיקרוסופט ואנבידיה, נמצאות גם הן במגעים להשתתף בסבב. מיקרוסופט צפויה להשקיע כמיליארד דולר, זאת בנוסף להשקעות של מעל עשרה מיליארד דולר שכבר השקיעה בחברה. עם זאת, השיחות טרם הסתיימו; המשתתפים וסכומי ההשקעה עשויים להשתנות.
חברת ההון סיכון Thrive Capital מובילה את הסבב ותשקיע כמיליארד דולר. חברת ההשקעות Tiger Global Management וחברת MGX הנתמכת על ידי ממשלת איחוד האמירויות נמצאות גם הן במגעים.
OpenAI נכנסה באחרונה לתהליך שינוי ארגוני מתאגיד ללא מטרת רווח לחברה למטרות רווח. השינוי הארגוני אמנם עודד רבים מהמשקיעים להצטרף לסבב הגיוס הנוכחי, אך צפוי להיות מורכב עבור החברה. למשקיעים בסבב הנוכחי תהיה אופציה לבקש את כספם בחזרה אם OpenAI לא תסיים את התהליך תוך שנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה