דיגיטל וטק

אכזבה לקוואלקום: ביהמ"ש הקטין קנס של מאות מיליונים ב-4 מיליון בלבד

בית המשפט הכללי באירופה דחה את הערעור של יצרנית השבבים האמריקאית קוואלקום ואישר קנס שהטילה עליה נציבות האיחוד האירופי; הטענה היחידה שהתקבלה נגעה לחישוב הקנס
שרון בירקמן | 
קוואלקום qualcomm (צילום shutterstock)
בית המשפט השני בחשיבותו באירופה אישר את קנס ההגבלים העסקיים שהטילה נציבות האיחוד האירופי על יצרנית השבבים האמריקאית קוואלקום והפחית אותו ל-238.7 מיליון אירו (265.5 מיליון דולר) מהסכום הראשוני של 242 מיליון אירו.
נציבות האיחוד האירופי הטילה את הקנס ב-2019, בטענה כי קוואלקום מכרה את השבבים שלה במחיר שהיה נמוך מעלותם בין השנים 2009 ל-2011. פרקטיקה זו ידועה כתמחור דורסני. זאת, במטרה למנוע מיצרנית תוכנות הטלפונים הבריטית אייסרה, כיום בבעלות אנבידיה, להתחרות בה.
קוואלקום טענה כי השבבים שנבחרו, מסוג 3G, היו 0.7% בלבד משוק מערכת התקשורת הניידת העולמית (UMTS) ולכן לא ניתן היה להדיר מתחרים משוק השבבים.

בית המשפט "ערך בדיקה מפורטת של כל הטיעונים שהעלתה קוואלקום, ודחה את כולם במלואם, פרט לטענה אחת הנוגעת לחישוב סכום הקנס, אשר נמצא מוצדק", כך קבע בית המשפט הכללי בפסק דינו.
קוואלקום יכולה לערער על ההחלטה לבית המשפט של האיחוד האירופי, הערכאה הגבוהה ביותר באירופה. יצרנית השבבים לא הגיבה בנושא לפניות מסוכנות הידיעות רויטרס.
לפני שנתיים ביטלה ערכאה זו קנס של 997 מיליון אירו שהוטל על קוואלקום ב-2018, בגין תשלום מיליארדי דולרים לאפל בין השנים 2011 ל-2016 כדי שזו תשתמש רק בשבבים שלה בכל מכשירי אייפון ואייפד. זאת, במטרה לחסום מתחרות כמו אינטל. אפל הודיעה באחרונה כי היא שוקלת לעבור לשבבים מתוצרתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה