דיגיטל וטק

אפל מהמרת על הרכיב המשמעותי באייפון: מה ישתנה במכשיר?

אפל מתכננת להחליף את שבבי ה-5G של Qualcomm בשבבים מתוצרת עצמית, לאחר שנים של ניסיונות ואתגרים טכניים. המהלך מסמן הימור גדול, אך עשוי להעניק לאפל שליטה מלאה יותר על קישוריות האייפון ותכונותיו. האם ההימור הזה יוביל לשינוי משמעותי בשוק הסמארטפונים?

רפאל בן זקרי |  3
אפל (צילום unsplash)
החל משנת 2027, אפל עשויה לקחת סיכון עם האייפון, כשהיא מתכננת להחליף את שבבי ה-5G של Qualcomm בשבבים מתוצרת עצמית. במשך שנים אפל ניסתה לפתח שבבי 5G פנימיים עבור האייפון, ונאלצה להתמודד עם אתגרים טכניים רבים, כולל ניסיונות כושלים להיעזר באינטל ופתרון סכסוכים משפטיים עם Qualcomm. אף שרכשה את חטיבת שבבי ה-5G של אינטל תמורת מיליארד דולר, אפל נתקלה בקשיים משמעותיים במהלך הפיתוח, כשבשלב מסוים השבב הפנימי תפס מחצית מהשטח הפנימי של האייפון.
עקב הקשיים הללו, אפל נאלצה לחתום על הסכם עם Qualcomm להמשך קבלת שבבי ה-5G שלה עד 2026. אולם, על פי התחזיות של האנליסט הידוע מינג-צ'י קואו, אפל עשויה להתחיל להטמיע את שבבי ה-5G שלה כבר בשנת 2025, עם השקת דגמי האייפון SE 4 והאייפון 17 Air. קואו צופה שהשבבים של אפל יגיעו ל-35-40 מיליון יחידות כבר בשנה הבאה, ועד 160-180 מיליון יחידות ב-2027, מה שיפגע בהכנסות Qualcomm.
המעבר לשבבים פנימיים הוא הימור גדול עבור אפל, בעיקר בשל המוניטין המוצלח של שבבי ה-5G של Qualcomm. עם זאת, אפל כבר הוכיחה את יכולותיה בפיתוח מעבדים חזקים עבור הסמארטפונים שלה, כמו גם את סדרת השבבים M החזקים שלה. אם ההימור יצליח, זה עשוי להעניק לאפל שליטה טובה יותר על קישוריות האייפון ולאפשר לה לפתח תכונות ייחודיות לשבבים שלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם מפתחים מעבדים טובים מאד
    מגיב 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל גם אינטל מפתחת מעבדים מצויינים ונכשלה כישלון חרוץ בפיתוח מודם. גם אפל תיכשל
    סגור
  • 2.
    כבר היום יש באיפון 15 שבב של אפל (ל"ת)
    אני 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אפל רוצה את כול העוגה..ואנכנו נשלם על זה (ל"ת)
    אשא 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור