דיגיטל וטק

קוואלקום מקדימה את סמסונג: מעבד 5G במחיר נגיש

ערכת השבבים החדשה Snapdragon 4s Gen 2 מביאה ביצועים טובים במחיר משתלם, ומיועדת לטלפונים זולים בהודו. שיאומי כבר מתכוננת להשקת המכשיר הראשון עם השבב החדש. מה המשמעות לשוק הטלפונים החכמים ולמתחרה סמסונג?
רפאל בן זקרי | 
שבב (צילום Pok Rie / Pexels)
קוואלקום הכריזה על ערכת השבבים החדשה שלה, Snapdragon 4s Gen 2, באירוע שקיימה בהודו. ערכת השבבים הזו לא ממשיכה את Snapdragon 4 Gen 2 מהשנה שעברה, אלא מיועדת להיות שבב 5G זול יותר, מבוסס תהליך ייצור של 4 ננומטר, ומיועד במיוחד לטלפונים חכמים זולים שיושקו בהודו בחודשים הקרובים.
במרכזו, Snapdragon 4s Gen 2 כולל שתי ליבות Cortex-A78 במהירות 2.0GHz ושש ליבות Cortex-A55 במהירות 1.8GHz. מהירות כל שמונה הליבות נמוכה ב-200 מגה-הרץ בהשוואה ל-SD 4 Gen 2. השבב החדש כולל גם GPU מדגם Adreno, זיכרון RAM איטי יותר מסוג LPDDR4x ותמיכה באחסון UFS 3.1.
בהשוואה ל-Snapdragon 4 Gen 2, ערכת השבבים Snapdragon 4s Gen 2 כוללת יכולות מעט נמוכות יותר. התצוגה הנתמכת היא ברזולוציית +FHD עם קצב רענון של עד 90Hz. המצלמה יכולה להגיע עד 84 מגה-פיקסל, ותומכת בצילום וידאו ברזולוציית 1080p בקצב של 60fps, בעוד שהמודם תומך במהירות הורדה של עד 1Gbps.
בסמוך להכרזה של קוואלקום, יצרנית הטלפונים הסינית שיאומי אישרה כי תשיק את הטלפון הראשון עם Snapdragon 4s Gen 2 מאוחר יותר השנה. סמסונג גם היא מתכוונת להכריז בקרוב על מעבד לשוק הביניים, שעשוי להתחרות במעבד של קוואלקום.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה