דיגיטל וטק

מכה לגוגל? מטא ממשיכה את השת"פ המסקרן עם מותג המשקפיים

מטא חתמה על הסכם ארוך טווח עם יצרנית משקפי Ray-Ban להמשך פיתוח משקפיים חכמים בעשור הקרוב. ההסכם מגיע בזמן שגוגל מנסה לבסס את עצמה בתחום עם פרויקטים משלה. האם השותפות של מטא תהווה מכה לתוכניות של גוגל?
רפאל בן זקרי | 
משקפי מציאות רבודה AR (צילום shutterstock, יוטיוב/ Meta)
מטא חתמה על הסכם ארוך טווח עם יצרנית משקפי Ray-Ban, חברת EssilorLuxottica, להמשך פיתוח משקפי ראייה חכמים "רב-דוריים". שיתוף הפעולה, שהחל ב-2019 עם פיתוח משקפי Ray-Ban Stories, יימשך בעשור הבא ויתמקד בפיתוח מוצרים חדשניים נוספים בתחום המשקפיים החכמים.
ההסכם מגיע בעקבות הצלחת משקפי Ray-Ban Meta החכמים שהושקו ב-2023, שזכו לשבחים בזכות איכות התמונה, הרמקולים המובנים, ושילוב הפיצ'רים החכמים, כולל אינטגרציה עם הבינה המלאכותית של מטא. שיתוף הפעולה בין החברה ל-EssilorLuxottica מאז 2019 הוביל ליצירת דור שני של משקפיים חכמים ששבר את מחסומי האימוץ של מוצרים לבישים.
ההודעה על המשך השותפות מגיעה לאחר שמועות על כך שגוגל תכננה לשתף פעולה עם EssilorLuxottica בפיתוח משקפיים חכמים בשילוב הבינה המלאכותית שלה, Gemini. לא ברור כיצד גוגל תמשיך לפתח את תוכניותיה בתחום המשקפיים החכמים, אך ברור שהיא ממשיכה לעבוד בכיוון זה, כפי שהודגם ב-Project Astra שהוצג ב-Google I/O, הכולל עוזר חכם במצב מולטי-מודלי המופעל על גבי משקפיים חכמים.
במקביל להארכת החוזה, נמשכים גם המאמצים של גוגל וסמסונג לפתח מוצר שבמרכזו חווית מציאות מעורבת (mixed-reality), כאשר השיא של שיתוף פעולה זה עשוי להיות פיתוח משקפיים חכמים בעתיד הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה