דיגיטל וטק

הטלוויזיה שתאתגר את השוק? בדקנו אם ה-TCL C655 עומדת בציפיות | סקירה

ה-C655 של TCL היא טלוויזיה חכמה המביאה שילוב של עיצוב, איכות תמונה וטכנולוגיה מתקדמת, ובמחיר תחרותי. אבל האם היא באמת יכולה להתמודד עם המתחרה הגדולה? לקחנו אותה לסקירה מעמיקה, כדי להבין האם היא באמת מספקת את התמורה המובטחת
רפאל בן זקרי |  5
סקירת טלוויזיה TCL (צילום TCL)
הדבר הראשון שצד את עיניי על הקרטון שהכיל בתוכו את ה-C655 של TCL, היתה מדבקה עם הכיתוב "יצרנית הטלוויזיות מספר שתיים בעולם". בעוד שברגע הראשון אולי זה לא נשמע מספיק מרשים, המשמעות כמובן ברורה. ההחלטה של TCL להציג את עצמה כיצרנית הטלוויזיות המובילה השנייה בעולם היא מהלך שיווקי חכם. היא לא מסתירה את המקום שלה, אלא דווקא מדגישה אותו – וזה מספק לנו קצת הבנה לגבי הביטחון במוצר שלה. אז לקחתי לסקירה את הטלוויזיה החכמה C655 של TCL, בגודל 65 אינץ' כמובן, ולהלן המסקנות וההתרשמויות.
לפעמים, מותגים סינים אוהבים לתת את הטאצ' הסיני שלהם במוצר. כלומר, שמים לב לפעמים לתרבות המקומית שהוטמעה בחלק מהמוצר. ב-TCL, המצב שונה. העיצוב של ה-C655 הוא שילוב מוצלח של אלגנטיות ופונקציונליות, כאשר מתאפשר להתקין אותה גם על הקיר וגם להעמיד אותה על רגליות שמגיעות במארז. המסגרת הדקה והמראה המינימליסטי של הטלוויזיה מוסיפים לה מראה יוקרתי. העיצוב השטוח בגב הטלוויזיה מאפשר לה להשתלב בצורה חלקה במרחב, כאשר גם החומרים מהם עשויה הטלוויזיה מרגישים עמידים ואיכותיים, למרות שמדובר בעיקר בפלסטיק. אהבתי גם את השלט הנוח, אם כי הוא מעט ארוך, אך הגימור שמדמה מתכת מוברשת מוסיף לו יופי ותחכום, לצד הכפתורים הקלילים והמבנה שעדיף ביחס לשלטים בעלי קצוות חדים וריבועיים.
איכות התמונה של ה-TCL C655 מצליחה בהחלט להרשים, אבל הבהירות קצת מאכזבת, בעיקר בתאורה ישירה. המסך, בגודל 65 אינץ' עם רזולוציית 4K וטכנולוגיית Quantum Dot, מציג צבעים עשירים ותמונה חדה, ומכסה כ-95% מטווח הצבעים של DCI-P3, המובילים לתצוגת צבעים מצוינת וטבעית ברוב המצבים. עם בהירות שיא של 450 ניטים, הטלוויזיה מצטיינת ברוב הסצנות, אך גם היא לא חפה מבעיית ההשתקפות על המסך, שמורגשת במיוחד בסצנות כהות ובתנאי תאורה חזקים. ה-TCL C655, כמו טלוויזיות רבות אחרות מהסוג הזה, לא מציעה פתרון מושלם לבעיה זו. עם זאת, בעזרת כיוון נכון של תאורת החדר ניתן למזער את ההפרעות ולהשיג חוויית צפייה טובה יותר.
ה-TCL C655 מציעה חוויית שמע מרשימה ועוצמתית, ואני חייב להודות שהייתי מופתע לטובה. TCL עשתה כאן עבודה טובה, והודות למערכת הסאונד של Onkyo בהספק כולל של 45W. השילוב של רמקולים בעוצמה של 10W כל אחד עם סאבוופר מובנה של 15W מספק צליל היקפי ועוצמתי, המותאם במיוחד לסרטים ומשחקים. תמיכה בטכנולוגיות כמו Dolby Atmos ו-DTS Virtual מעניקה לתכנים עומק נוסף, שמוסיף לחוויית הצפייה הכללית. במבחן המציאות, הסאונד אכן מצליח למלא את החדר ולהציע חוויה קולנועית ביתית.
מתחת למכסה המנוע, או מתחת לפאנל התצוגה בעצם, ביצועי הטלוויזיה מתבססים על מעבד AIPQ Pro, העושה שימוש בבינה מלאכותית לשיפור איכות התמונה והביצועים הכלליים. מדובר במגמה הולכת וגוברת אצל יצרניות טלוויזיה, המשלבות יותר ויותר יכולות AI במעבדים שלהן, וגם TCL לא נשארת מאחור. המעבד מבצע התאמות דינמיות לתמונה בהתאם לתוכן המוצג, וזה כולל שיפור ניגודיות, צבעים וחדות. התוצאה היא תצוגה מותאמת אישית ומדויקת יותר, במיוחד בתכנים ברזולוציה נמוכה יותר, בהם המעבד מסוגל לשפר פרטים ולהפחית רעש בתמונה. התכונה הזו מוסיפה לערך של ה-TCL C655, ומספקת חוויית צפייה חלקה וריאליסטית, במיוחד כאשר מבצעים כיוון נכון של ההגדרות.
מבחינת חוויית המשתמש, Google TV שמגיעה עם ה-TCL C655 מספקת ממשק חלק וברור. מערכת ההפעלה מרכזת את כל התכנים המועדפים ממגוון אפליקציות במקום אחד ומציעה המלצות תוכן מותאמות אישית על בסיס היסטוריית הצפייה. הממשק האינטואיטיבי הזה מקל על השימוש, במיוחד כשמשווים אותו למערכות אחרות כמו Tizen של סמסונג. בנוסף, התמיכה בשליטה קולית בעברית באמצעות Google Assistant הופכת את הניווט והתפעול לנוחים ומהירים, מה שמוסיף לחוויית השימוש הכוללת. עם זאת, ישנם רגעים פחות חלקים בחוויית השימוש. זמן הפעלה של הטלוויזיה עשוי להיות מעט ארוך, וזה פוגם בחוויה הכללית. למרות זאת, הביצועים במהלך השימוש היומיומי מהירים ומספקים, בעיקר בזכות המעבד החזק והאינטגרציה המוצלחת של Google TV.
כמו בכל מערכת חכמה, לעיתים יש צורך בעדכוני תוכנה, שיכולים להתרחש בזמן לא נוח, אם בחרתם לאפשר לטלוויזיה להתעדכן אוטומטית כאשר יש צורך בכך. תארו לכם שבדיוק נכנסתם למיטה אחרי יום עבודה ארוך ומתכוננים לבינג' של הסדרה האהובה עליכם – ופתאום הטלוויזיה מחליטה לעשות עדכון תוכנה. זה אולי נשמע כמו עניין קטן, אבל ברגעים כאלה זה בהחלט יכול להפריע. הפתרון הוא לא לאפשר ל-Google TV את האופציה של העדכונים האוטומטיים.
ה-TCL C655 תומכת בכל פורמטי ה-HDR העיקריים כולל HDR10, HDR10+, HLG ו-Dolby Vision. זה מעניק לטלוויזיה יתרון משמעותי, שכן היא מסוגלת להפיק את המיטב מתכנים בסטנדרטים מגוונים, מה שמבטיח חוויית צפייה מותאמת ומלאה, ללא קשר לפורמט השידור. מבחינת חיבורים, ה-C655 כוללת שלוש יציאות HDMI 2.0, עם תמיכה ב-eARC המאפשרת להעביר אודיו HD למערכות סאונד חיצוניות, ותומכת ב-60Hz או ב-1080p.
את ה-C655 מייבאת לישראל חברת אס. ג'י., והיא מוצעת ברשתות החשמל והאלקטרוניקה במספר גדלים כמו 50, 55, 65, 75, 85 ו-98 אינץ'. טווח המחירים נע בין 2,450 שקלים עבור גרסת ה-50 אינץ', ומגיע עד 12,990 שקלים עבור גרסת ה-98 אינץ'. גרסת ה-65 אינץ' שסקרתי תעלה לכם 3,790 שקלים.
לסיכום, ה-TCL C655 היא טלוויזיה חכמה ומתקדמת המציעה תמורה מצוינת למחיר עבור מי שמחפש טלוויזיה עם עיצוב עדכני, איכות תמונה וסאונד מרשימות, וממשק נוח לשימוש. בעוד שישנם כמה חסרונות כמו זמני הפעלה מעט ארוכים, היתרונות הרבים – בהם טכנולוגיות מתקדמות כמו Quantum Dot ו-AIPQ Pro, שילוב מוצלח של Google TV ושליטה קולית בעברית – מציבים את ה-TCL C655 כאופציה חזקה ומתחרה בעלת ערך בשוק. עם כל היתרונות הללו, ניתן לומר בביטחון ש-TCL, גם במקום השני, צריכה להיות גאה במה שהיא מביאה לשולחן.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עדיין לא זולה
    ישראל 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעומת החברה המובילה גם באיכות וגם במחיר הסינית לא זולה ונותנת הרבה פחות עדיף לקנות מהחברה המובילה המחיר הוא כמה מאות שקלים זה ההבדל
    סגור
  • 4.
    בינונית מינוס
    רמי 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי 75" , נראה כמו led , רחוק מ qled
    סגור
  • 3.
    סיני
    T.v 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיני קצת בעייתי מבחינת פרטיות, ודבר שני זה לא מסך olad
    סגור
  • 2.
    היום קונים רק גוגל TV וזו אחת הטובות, יש מחיר ? (ל"ת)
    נדב 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    קניתי אותה ומאוד מאוד מרוצה
    ליאור 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שמעתי על החברה הזו המליצו לי ואז בדקתי שווה כל שקל. איכות מעולה והמחיר בדיחה ביחס למה שמקבלים
    סגור