דיגיטל וטק

מהפכה בחשמל בישראל: זה הפתרון שישים סוף להפסקות החשמל

פיתוח ישראלי פורץ דרך: פרקומט משיקה את הדור הבא של גיבוי חשמל במצבי חירום
מערכת ice |  2
shutterstock ,pexels (צילום shutterstock)
בשורה חדשה בשוק האנרגיה: פרקומט, החברה הישראלית המובילה בישראל לחניונים רובוטיים, שעד היום מסרה מעל 270 פרויקטים הכוללים מתקני חניה בהיקף מצטבר של אלפי מקומות חניה, משיקה מוצר מיוחד הנקרא Power BackUp, שמותאם ל"תרחיש העלטה" המדובר רבות מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" והחשש מפגיעה במתקנים אסטרטגיים לייצור חשמל, ונחשב לראשון מסוגו בישראל. 
אייל חפץ, סמנכ"ל תפעול ומכירות בחברת פרקומט, מסביר כי בזמן נפילת חשמל, מערכת אגירה מיוחדת, תשמור על אספקת חשמל רציפה ל-24 עד 72 שעות של חשמל חירום דירתי וציבורי, ותאפשר הפעלת שקעי הטענה, תאורה, מקרר, מכשירים רפואיים וכו'.

"בנוסף, החשמל ישמש כקו גנרטור גיבוי להפסקות חשמל לממ"ד, יאפשר שימוש בטוח במעלית הבניין בעת הפסקת חשמל ועוד. המוטיבציה לפתח את המוצר הזה הגיעה מהמלחמה והדיווחים על תרחישים בהם עלולה להיות בעיה באספקת חשמל למשך שעות ארוכות, ואני גאה מאוד בצוות שלנו שזיהה במהירות את הצורך, נרתם למשימה ופיצח את האתגר", הוא מוסיף.
בשנים האחרונות, נושא החשמל, האגירה וחשיבות העצמאות האנרגטית עלו מדרגה. סוגיית זמינות החשמל עולה באופן תדיר לכותרות, גם בשל כמות הרכבים החשמליים שנכנסים לשימוש. השאלה "כמה חשמל זמין יהיה לכולם בעתיד", הופכת להיות רלבנטית יותר ויותר, גם בשל החשש מהפסקות חשמל במצבי חירום . לכן, בשנים האחרונות גם ב"פרקומט" עובדים על פתרונות, שמחד יאפשרו רציפות פעולה של החניונים הרובוטיים שלה ומאידך ייתנו ערך מוסף לדיירים בדמות חיסכון באנרגיה ע"י אגירתה.
לדוגמא, באחד מחניוני הדגל של "פרקומט" - פרויקט "אחד" ברחוב אחד העם 13 של קבוצת ישראל-קנדה, מותקנת בימים אלו מערכת אגירה המאפשרת שימוש במתקן החניה הרובוטי, גם בזמן הפסקת חשמל ארוכה. בנוסף, בחניונים רובוטיים רבים נוספים, מטמיעים צוותי החברה, מערכות לטעינת רכבים חשמליים. "ה-Power BackUp הוא פרי פיתוח של מספר שנים, עם התאמות למצב הנוכחי ולצורך שעלה מהשטח בעקבות המלחמה. בשנים האחרונות, אנו עוסקים יותר ויותר, במערכות אגירה ושימוש באנרגיה חוזרת. עבור שוק הנדל"ן הישראלי, מדובר במוצר שמשנה את כללי המשחק, כי האגירה הופכת למעשה להיות חלק ממערכות הבניין ותיכנס לפעולה בצורה אוטונומית ואוטומטית, בעת הצורך", מוסיף חפץ.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מצויין שמצאו פתרון להפסקות החשמל
    רונלי הזורמת 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    22 0
    כי בכל פעם שיש הפסקת חשמל, גם המח שלי נעצר כי לא מועבר אליו זרם....
    סגור
  • 1.
    יש הפסקת חשמל במח שלי ואין גיבוי
    רונלי המלווה 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    21 0
    אני מלווה אתכם לחשמל לי את המח כי אין הארקה שם......
    סגור