דיגיטל וטק

אילון מאסק יספק לחיילי הצי האמריקאי איכות חיים בלב ים

הצי האמריקאי מקדם את השימוש בקונסטלציה הלוויינית של סטארלינק של אילון מאסק במטרה לשדרג את חיבור האינטרנט של החיילים בספינות הקרב. מדובר בהתקדמות משמעותית בפרויקט SEA2, שמטרתו להעניק לחיילים גישה רציפה ומהירה לאינטרנט
שרון בירקמן | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ עבד רחים כתיב, shutterstock)
החיים על ספינת מלחמה של הצי האמריקאי עשויים להיות מלחיצים, משעממים ובודדים, עם בידוד מהחברים והמשפחה ותקופות ארוכות ללא גיחות לחוף. כעת בודקים בצי אם הפתרון יכול להיות האינטרנט הלווייני של סטארלינק
משרד ההגנה האמריקאי הסתמך במשך עשרות שנים על רשת לוויינים ישנים שסיפקה לחיילים בים חיבור אינטרנט איטי מאוד. קונסטלציות לווייניות מסחריות כמו סטארלינק ו-Eutelsat OneWeb, מספקות חיבור הרבה יותר מהיר. השדרוג יאפשר לחיילים לתקשר עם בני משפחה בצורה נוחה ומיידית ויספק גישה ליישומים חיוניים כמו תחזוקה טקטית ומעקב תשלומים והטבות.
הצי האמריקאי עדכן כי בשלב הנוכחי נבדק השימוש בסטארלינק על שני כלי שיט. בצי מתכננים להרחיב את השימוש למאתיים ספינות בעתיד. פרויקט האינטרנט המהיר של הצי, SEA2, שהחל כניסוי על נושאת המטוסים ג'רלד פורד, שיפר את המורל של החיילים בכך שאפשר להם לתקשר בקלות עם ביתם ולצפות בשידורים חיים כמו הסופרבול. הצי לא חשף עדיין בכמה ספינות שטח הותקנו טרמינלים של סטארלינק. 

מעבר לשיפור המורל, ל-SEA2 מאפשר לחיילים גישה נוחה ל"יישומים טקטיים ועסקיים" שחיילים משתמשים ביומיום, כמו מעקב תשלומים והטבות. בצי מצפים להשפעה רחבה של החיבור המהיר על "גיוס ושימור, בריאות נפשית, שירותי ענן והשבתות עבודה עקב אתרים איטיים ולא נגישים". המערכת צפויה לפעול על האינטרנט המסחרי מבלי לסכן את אבטחת המידע בספינות.
זרועות צבאיות נוספות שוקלות לאמץ את סטארלינק במטרה לספק אינטרנט מהיר גם לחיילים קרביים. 
עם זאת, דוח טכני חשף שסטארלינק נתקלה במתקפות סייבר מצד רוסיה. בצי גם מביעים חשש מהשפעת הבעלות של אילון מאסק על מערכת סטארלינק, והשפעתה על פעולות הצי בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה