דיגיטל וטק

אנבידיה מסתבכת: זה החשד שהרשויות בארה"ב חוקרות

הדומיננטיות של אנבידיה בשוק מעוררת חששות בקרב הרגולטורים בארה"ב. משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה לבדיקת חשד להפרת חוקי הגבלים עסקיים, כאשר אנבידיה מואשמת במניעת תחרות והענשת לקוחות שלא משתמשים בשבבים שלה באופן בלעדי. מה יהיו ההשלכות עבור החברה והלקוחות?
רפאל בן זקרי | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
עם עליית הביקוש לטכנולוגיות AI, אנבידיה זוכה לדומיננטיות בשוק הזה, מה שמעלה שאלות לגבי התנהלותה העסקית והשפעתה על התחרות. החברה, שהיא אחת החברות המובילות בעולם בתחום השבבים לבינה מלאכותית, נמצאת במרכז חקירה גוברת הקשורה בהגבלים עסקיים מצד משרד המשפטים האמריקאי.
לפי בלומברג, החקירה הנוכחית מבקשת לבחון האם החברה מנצלת את מעמדה כדי להקשות על מעבר לקוחות לספקים אחרים ולהעניש את אלו שאינם משתמשים בשבבים שלה באופן בלעדי. על פי הדיווחים, אנבידיה וחברות נוספות קיבלו דרישות חוקיות למידע, כאשר הרגולטורים בודקים כעת, כאמור, האם החברה מקשה על מעבר לספקים אחרים ומענישה לקוחות שלא משתמשים בשבבים שלה באופן בלעדי.
מוקדם יותר השנה, אנבידיה עקפה את מיקרוסופט והפכה לחברה בעלת הערך הגבוה בעולם, אך מאז חזרה למקום השלישי אחרי מיקרוסופט ואפל. לפני הדיווחים על החקירה, מניית אנבידיה צנחה ביותר מ-9%, מה שהוביל לאובדן של כ-279 מיליארד דולר בשווי השוק של החברה ביום אחד. עם זאת, יש לציין שמניית אנבידיה עדיין עלתה ביותר מפי שניים השנה, כאשר הביקוש לשבבי החברה האמיר בעקבות פריחת תחום הבינה המלאכותית, למרות דיווחים מהתקופה האחרונה על עיכובים בסדרת שבבי Blackwell הבאה של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה