דיגיטל וטק

מיקרוסופט בהודעה מאכזבת: זה הממשק שיבוטל לאחר ארבעה עשורים

לאחר שהודיעה על הפסקת השימוש בלוח הבקרה הוותיק של ווינדוס, מיקרוסופט עושה סיבוב פרסה ומודיעה שהממשק בן ה-39 יישאר, לפחות לעת עתה. האם החברה באמת מתחרטת, או שמדובר במהלך אסטרטגי? כל הפרטים על ההחלטה המפתיעה
רפאל בן זקרי | 
Windows 11 (צילום shutterstock)
אחרי שהודיעה כי היא מתכננת להפסיק את השימוש בלוח הבקרה (Control Panel) הוותיק בן ה-39 במערכת ההפעלה Windows, לטובת אפליקציית ההגדרות החדשה, מיקרוסופט מודיעה כעת על חזרה מתוכנית זו ומבהירה כי לוח הבקרה ימשיך להיות זמין, אם כי רבות מההגדרות בו יעברו בהדרגה לאפליקציית ההגדרות המודרנית.
ההודעה המקורית, כפי שהופיעה בדף תמיכה של מיקרוסופט, הצביעה על כוונתה של החברה להוציא רת לוח הבקרה מכלל שימוש לטובת אפליקציית ההגדרות (Settings), אשר מציעה חוויה מודרנית ומתקדמת יותר. עם זאת, לאחר התגובות והדיווחים על כך, מיקרוסופט עדכנה את הניסוח בדף התמיכה, וכעת נכתב כי "רבות מההגדרות בלוח הבקרה נמצאות בתהליך מעבר לאפליקציית ההגדרות." לא ברור אם מדובר בשינוי מדיניות מצד מיקרוסופט או פשוט בהבהרה של הנוסח המקורי.
החברה לא סיפקה תשובה חד משמעית האם התוכנית המקורית להפסיק את לוח הבקרה בוטלה או שהייתה טעות בנוסח המקורי מלכתחילה. אפליקציית ההגדרות הוצגה לראשונה ב-Windows 8 בשנת 2012, וכבר בתקופת Windows 10 החלה לשלב יותר ויותר תכונות מלוח הבקרה הישן. עד כה, לוח הבקרה עדיין קיים ב-Windows 11 והגרסה הקרובה שלה (24H2), ולא צפוי להיעלם בצורה מיידית.
מה שמרשים במיוחד הוא עד כמה חלק מהעיצובים של לוח הבקרה הם ותיקים. ממשקים מסוימים נשארו כמעט ללא שינוי מאז גרסאות Windows NT 4.0 משנת 1996. לוח הבקרה עצמו, כרעיון, קיים מאז Windows 1.0 שהושק בשנת 1985, והוא ממשיך לשמש כמקום המרכזי לניהול הגדרות רבות במערכת ההפעלה, על אף השינויים והמעבר לאפליקציית ההגדרות החדשה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה