דיגיטל וטק

בהקלדה פשוטה: הבאג המסתורי שיקריס את האייפון שלכם

באג חדש במערכת iOS עלול להוביל לקריסת האייפון שלכם בעקבות פעולה פשוטה. הבאג זוהה בגרסאות האחרונות של iOS, אך אפל טרם הגיבה רשמית לנושא. מה צריך לדעת כדי להימנע מקריסה?
רפאל בן זקרי | 
באג אייפון (צילום Shutterstock)
באג חדש במערכת ההפעלה iOS, שצץ לאחרונה וגורם לעניין סביבו, עלול להוביל לקריסת האייפון שלכם בעקבות פעולה פשוטה של הקלדת ארבעה תווים מסוימים. חוקר אבטחה העלה את הנושא למודעות ברשת החברתית מסטודון, שם הוא שיתף את הממצאים ותיאר את ההשפעות של הבאג.
מדובר בבאג שנמצא בגרסאות האחרונות של iOS 17, וגורם לקריסת ה-Springboard, שהוא ממשק מסך הבית של האייפון, ולהפעלת אתחול רך (soft reboot) של המכשיר. חוקר האבטחה ציין כי הקלדת התווים “”: ולאחריהם כל תו רביעי ב-Spotlight Search או בחיפוש של ספריית האפליקציות באייפון, תגרום לקריסת המכשיר. באשר לגרסאות מתקדמות יותר, כמו iOS 18 ו-iOS 18.1, הבאג גורם להקפאה קצרה של החיפוש ב-Spotlight, אך ה-Springboard אינו קורס לחלוטין.
הבאג אינו נחשב לבעיית אבטחה, כיוון שאין ראיות לכך שמישהו אחר מלבד המשתמש עצמו יכול להפעיל את הבאג על ידי הקלדה ידנית של התווים הללו. הקלדת התווים "”:" אינה פעולה יומיומית, ולכן אין מדובר בבאג שמשפיע באופן משמעותי על השימוש השוטף במכשירי אייפון. כמו כן, זו אינה הפעם הראשונה שבה מתגלה באג טקסט מסוג זה שמשפיע על מכשירי אייפון. אחת הדוגמאות הידועות היא הבאג "Effective Power" משנת 2015, שגרם לקריסת אפליקציית ההודעות ואתחול של המכשיר כאשר התקבל טקסט מסוים. אז, הבאג היה חמור יותר מכיוון שמישהו אחר יכול היה לשלוח את ההודעה ולגרום לקריסות חוזרות של האייפון.
אפל טרם הגיבה על הבאג הנוכחי, אך סביר להניח שהחברה תשחרר תיקון מהיר בעדכון תוכנה קרוב. בחודש הבא צפויה החברה לשחרר סופית את הגרסה הציבורית והסופית של מערכת ההפעלה הבאה של החברה למכשירי אייפון, iOS 18, שתביא עמה שלל שיפורים ואת פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה