דיגיטל וטק

מג'יק ליפ מקבלת תמיכה סעודית במאות מיליונים: האם תצליח להשתקם?

עם הזרמת מאות מיליוני דולרים מקרן ההשקעות הציבורית של סעודיה, חברת המציאות הרבודה מג'יק ליפ מנסה שוב למצוא מודל עסקי שיביא להצלחה. האם המימון הנוסף יאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה ולהתקדם?
רפאל בן זקרי | 
משקפי Magic Leap 2 (צילום יח"צ)
מאז תחילת 2023, קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה (PIF) הזרימה 750 מיליון דולר לחברת המציאות המדומה Magic Leap, שקיימת כבר 14 שנים וממשיכה לחפש מודל עסקי ישים.
Magic Leap, שנוסדה על ידי הישראלי רוני אבוביץ, גייסה עד כה לפחות 3.5 מיליארד דולר, והודיעה שתזדקק למימון נוסף בהמשך החודש ובינואר וביוני 2025 כדי לעמוד בהתחייבויותיה. לדברי החברה, יש לה "ציפייה ריאלית" לקבל את המימון ממשקיע לא ידוע.
Magic Leap הוקמה ב-2010 ונתפסה פעם כחלוצה ביצירת עתיד המחשוב. החברה, המבוססת בפלורידה, גייסה הון ממשקיעים כולל חברת האם של גוגל, אלפבית, כדי לבנות קסדה שתאפשר אינטראקציה עם אובייקטים דיגיטליים בעולם הפיזי. המוצר הראשון של החברה בתחום המציאות הרבודה, ששוחרר ב-2018, נכשל. החברה פיטרה כמעט 80% מכוח העבודה שלה והסבה את תשומת ליבה ליישומים עסקיים. לאחרונה, פיטרה החברה 75 עובדים נוספים, ביטלה את מחלקות המכירות והשיווק, והתמקדה ברישוי הטכנולוגיה שלה.
בשנים האחרונות, PIF השקיעה רבות בתחום המשחקים והספורט כחלק מדחיפה לפיתוח כלכלה מעבר לעושר הנפט. היא הפכה לבעלת הרוב בחברה ב-2022, כאשר בנוסף הקרן סיפקה ל-Magic Leap 590 מיליון דולר בשנת 2023 ועוד 160 מיליון דולר עד כה ב-2024, בתמורה לחוב בר המרה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה