דיגיטל וטק

אילון מאסק מכריז: טסלה בוחנת השקעה של 5 מיליארד דולר ב-xAI

לאחר דוח רבעון מאכזב ובניסיון להציל את מצב המכירות של טסלה ובעקבות סקר שפרסם ב-X, מנכ"ל החברה אילון מאסק הכריז שדירקטוריון החברה ידון על השקעה של 5 מיליארד דולר בסטארטפ הבינה המלאכותית שלו xAI
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר לא עמדה בתחזיות האנליסטים והציגה דוחות כספיים מאכזבים לרבעון השני של השנה, המנייה של ענקית הרכבים האמריקאית טסלה ירדה ב-12% במסחר בבורסה. במקביל, מנכ"ל החברה, אילון מאסק הכריז על מהלך חריג שמדליק נורה אדומה לניגוד עניינים.
לפני שלושה ימים, מאסק פרסם סקר בפרופיל שלו ב-X (טוויטר לשעבר), הרשת החברתית שבבעלותו בו שאל את עוקביו האם טסלה צריכה להשקיע 5 מיליארד דולר בסטארטפ הבינה המלאכותית שלו xAI.
כאמור, מאסק השיק את xAI במהלך השנה שעברה במה שנראה כניסיון להתחרות בחברה שהוא עצמו היה ממקימיה, OpenAI, שזוכה כיום לגב של מיקרוסופט. עד כה החברה הציגה צ'אטבוט פרי יצירתה, שבשלב זה שולב ב-X.
בסופו של דבר תוצאות הסקר הראו שיותר משני שלישים מתוך קרוב למיליון משיבים הצביעו בעד ההשקעה בחברה, אם כי לא ברור כמה מתוכם למעשה משקיעים במניית טסלה. לבסוף, מאסק פרסם את תוצאות הסקר וכתב: "נראה שהציבור בעד. נדון בכך עם דירקטוריון טסלה".
 
במהלך שיחת בעלי המניות של טסלה שנערכה בשבו פרסם את הסקר ב-X, מאסק ציין ש-xAI תעזור ב"קידום נהיגה אוטונומית מלאה ובבניית מרכז המידע של טסלה", והוסיף שישנן הזדמנויות לשלב את הצ'אטבוט של xAI, "גרוק", בתוכנה של טסלה. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם ככה מי שקונה את הרכבים שלו זה הייטקיסטים פלצנים מתל (ל"ת)
    משהי 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור