דיגיטל וטק

גוגל משנה כיוון: זה פיצ'ר המעקב שימשיך להישאר בכרום

גוגל הודיעה שלא תפסיק את השימוש בעוגיות צד שלישי בדפדפן כרום, בניגוד לתוכניתה המקורית. במקום זאת, תציע חוויה חדשה שתאפשר למשתמשים לקבל החלטות בנוגע לשימוש בעוגיות במהלך הגלישה. מה זה אומר על פרטיות המשתמשים, ומה אומרים המתנגדים למהלך?
רפאל בן זקרי | 
גוגל כרום אייפון (צילום Shutterstock)
גוגל הודיעה כי לא תפסיק את השימוש בעוגיות צד שלישי בדפדפן כרום, מה שמסמן שינוי משמעותי בתוכניתה המקורית לסיים את התמיכה בהן עד 2025.
עוגיות צד שלישי הן נתונים הנשמרים בדפדפן שלכם על ידי אתרים אחרים מהאתר שבו ביקרתם. מדובר בכלי מרכזי בפרסום המקוון, המשפיע על פרטיות המשתמשים ועל הכנסות המפרסמים ברשת, ומשמש למעקב אחר המשתמש בין אתרים שונים.
בהודעה שפורסמה בבלוג החברה, גוגל הסבירה כי במקום להפסיק לחלוטין את השימוש בעוגיות צד שלישי, היא תציג חוויה חדשה בכרום שתאפשר למשתמשים לקבל החלטות מושכלות בנוגע לשימוש בעוגיות במהלך הגלישה. זאת לאחר שהתוכנית המקורית, שהתחייבה להפסיק את השימוש בעוגיות צד שלישי עד 2022, נדחתה מספר פעמים בשל תלונות של מפרסמים וגורמים רגולטוריים.
עוגיות צד שלישי נתפסות כסיכון לפרטיות, והאיחוד האירופי דורש מהמשתמשים לתת הסכמה לפני השימוש בהן. דפדפנים כמו Mozilla Firefox ו-Safari של אפל חסמו כברירת מחדל את העוגיות הללו מאז 2020. גוגל, עם זאת, התעכבה על מנת למצוא חלופות שאינן פוגעות במפרסמים, במסגרת פרויקט "Privacy Sandbox".
רשות התחרות והשוק של בריטניה (CMA) הביעה חשש שהתוכנית להפסקת השימוש בעוגיות צד שלישי תפגע בתחרות בפרסום הדיגיטלי, ולכן בוחנת כעת את התוכנית החדשה של גוגל להציג אפשרויות בחירה למשתמשים. מנגד, גם פעילי פרטיות הביעו אכזבה מההחלטה, בטענה שגוגל מעדיפה רווחים על פני פרטיות המשתמשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה